wakker maken ?

Hallo,

mijn dochtertje van 15 weken slaapt heel erg goed. S'avonds krijgt ze de laatste voeding ( tegenwoordig de fles) om ongeveer half 8. Ze wordt dan pas weer om een uur of 4 wakker. Moet ik haar wakker maken voor een voeding om 23:00 uur of kan ik haar laten slapen. Ik heb wel eens gehoord dat het slecht is voor de bloedsuiker spiegel als je ze te lang zonder eten laat slapen. Wie weet dit ????

Groetjes Fenna uit Grave.

Hallo Fenna,

Ik kom net van het consultatieburo, en
heb daar een hele leuke verpleegkundige, (eentje die snapt hoe de wereld draait) Je Dochter heeft dus die extra voeding niet meer nodig om 23 uur. dus laat haar lekker slapen.

Groetjes

Ow ja, nog ff dit vergeten te vertellen. Maak de pap voor de nacht in iedergeval wat dikker, dan wordt het ook iets later dan 4.00 uur. Mij is geadviseerd rijstebloem 2 scheppen erbij te doen....

Groetjes Mirela

Ik zou ze ook lekker laten slapen voor je het weet komt ze automatische rond 23 uur voor een voeding en moet je die er weer af halen als ze iets ouder is.
Ik moest dat bij m'n zoontje wel doen met als gevolg dat hij nu trouw komt rond 23 en ook nog om 4 terwijl het eerst alleen rond 4 was.

Maar hoe zit het als je kindje pas 12 weken is. Ik heb het toevallig vandaag voor het eerst geprobeert. Ze lag om half zeven al, omdat ze nogal weinig had geslapen overdag. Ze kwam om 3 uur. Ben benieuwd hoe laat ze nu komt. (het is nu 3.40 uur in de nacht) Mijn man moet er om 4 uur uit en dan doen we altijd ff een bakkie,dus vond ik het onzin om voor een half uurtje naar me bed te gaan, dan maar ff achter de computer. Weet zoiezo niet hoe het dan verder gaat, ze zal heus niet elke nacht netjes op dezelfde tijd komen en dan heb je geen ritme meer. Weet echt niet wat ik nou moet doen.
Elk advies is welkom.

Groetjes Syl

Mijn dochter sliep vanaf 10 dagen al door s'nacht maar ik maakte haar ook wakker omdat ik had gelezen dat het niet goed was. Je moet opletten dat je kind alert wakker wordt 's morgens en vrolijk is dan is er niets aan de hand.
Ik probeer altijd de voeding voedingen over de dag te verdelen. Om de 3.5 uur. Hierdoor komt haar laatste voeding om 21.00 uur en slaapt ze door tot 8 uur s'morgens.

Andria

Hallo Fenna,
Je kunt je kindje gewoon lekker laten slapen.
Wij gaven Demi ook altijd om 23.oo de laatste fles maar op een gegeven moment
moesten we haar steeds wakker maken.Advies gevraagd op het consultatie bureau en er werd ons gezegd dat we haar gewoon konden laten liggen.
groetjes Susan

Hoi,

Mijn dochter van 5 weken oud slaapt sinds een aantal dagen ook 's nachts door!
Ikzelf geef haar de laatste voeding zo rond 12 uur,maar maak haar daar niet voor wakker. Ik kan haar gewoon slapend voeden en leg haar dan gewoon weer in bed, waar ze dan doorslaapt tot 7/8 uur 's morgens.

Terug
Bovenaan