wakker maken??

Ik heb een dochter van nu 4 weken oud en moet haar steeds om de 4 uur wakker maken om te drinken.
Nu is het zo dat ze als ik haar wakker maak niet echt honger heeft.
Ik kan me dan druk maken of ze wel genoeg binnen krijgt.

Moet ik haar nu wakker maken of laten slapen? Krijgt ze dan niet te weinig binnen?
Hoe hebben jullie dit gedaan na 4 weken?
 
Ook mijn dochtertje had niet veel honger als ik haar wakker maakte voor een voeding. Als ze uit zichzelf wakker werd dan dronk ze veel beter. Ik zou je dochtertje dus lekker wat langer laten slapen. Misschien maak je haar wel steeds net te vroeg wakker. Kijk gewoon hoe lang ze zelf wil slapen. Vind je het echt te lang duren, dan maak je haar alsnog wakker. Misschien komt ze liever pas na 4,5 of 5 uur voor een voeding. Als ze honger heeft dan laat ze dat gerust merken! En als je eraan twijfelt of ze wel genoeg binnen krijgt als je haar langer laat slapen, ga je toch gewoon een keer extra wegen op het consulatiebureau?!
Succes! Groetjes, Suzanne
 
hoi,
Maak je niet te druk, baby's hebben hun slaap hard nodig. In hun slaap groeien ze, de hersentjes ontwikkelen. Ik maakte mijn dochter in het begin ook wakker, ik lette alleen maar op de klok. Werd er zelf onrustig van. Ze is nu 4 maanden, en ze komt om de 4 uur, maar ook wel eens om de 6 uur. Ik laat haar dan gewoon slapen totdat ze wakker wordt. Succes en geniet van je kleintje.
 
Van wie moet je haar iedere 4 uur wakker maken? Zet je 's nachts dan je wekker om haar wakker te maken?
Mijn zoontje sliep met 4 weken al regelmatig een nachtje door, na de laatste voeding zo'n 8 uur. Ik wist ook niet wat ik er mee moest...maar nu geniet ik van die ongebroken nachten.
 
Hmm, de een wil dat haar kindje langer slaapt en jij maakt je kindje wakker... volg toch gewoon je gevoel. Als ze goed groeit, alert is als ze wakker is en goed eet overdag dan is er niks aan de hand. Lekker laten slapen. Die van ons sliep door vanaf 5 weken. En dan sliep ze ook van 21.00 tot 8.00!! En als ze echt honger heeft maakt ze jou wel wakker hoor.
 
Terug
Bovenaan