wakker maken?

Mijn dochter is nu 4 weken oud.
Ze moet eigenlijk 6x een voeding hebben maar ik moet haar steeds wakker maken.
Als ik haar wakker maak drinkt ze de fles niet leeg.
Ze drinkt als ze wakker is 120-140 cc op, dit schommelt dus wel.

Is het wijsheid om al over te stappen naar de 5 voedingen en te wcahten tot ze echt wakker is??
 
Ik zou zeggen: ga naar 5 voedingen, maar let wel op dat ze voldoende krijgt. Dus als ze die flessen wel leegdrinkt dan is het prima. Misschien iets meer erin doen.

Succes!
 
Lekker naar de 5 voedingen gaan. Idd zelf met de hoeveelheid 'goochelen' Je weet zelf het best hoe je dochter het graag wil hebben. Mijn dochter wilde het liefst 4x250 ipv 5x200. Nou, prima toch, als zij dat prettig vind.
Succes
 
Volgens mij is het heel belangrijk dat je kindje nu nog alle voedingen krijgt, omdat ze nog zo klein is. Maar waarom vraag je het niet even bij het buro?
Succes.
 
Halloo,
Bij kleine babietjes is het belangrijk dat ze niet langer dan 4 uur of zo zonder drinken zitten. Er wordt dan aangeraden om ze wakker te maken. Ik weet alleen niet meer precies tot welke leeftijd dat is. Ik zou even het consultatiebureau bellen.

Succes
 
ga naar 5 voedingen. doe iets meer in de fles. Het gaat om de hoeveelheid, niet om het aantal. Mijn dochter is nu 9 weken en drinkt soms maar 4 keer (borstvoeding). Ze heeft thans goede bolle wangetjes. geen probleem dus.
 
het enige waar je op moet letten is dat ze niet te zwak is om zelf aan te geven of ze honger heeft. En die zwakte kan soms tevoorschijn komen doordat ze al langere tijd niet gegeten heeft. Maar als ze een gezond gewicht heeft en verder lekker pittig is zou ik je daar geen zorgen over maken, dan komt ze wel als ze honger heeft.
 
Terug
Bovenaan