wakker maken.....

Hallo,

Mijn dochter is 5 weken en 2 dagen en krijgt 6 voedingen van 120 cc. ´s Ochtends komt ze om ongeveer 7.30 , daarna moet ik haar om 11.30/12.00 uur wakker maken, vervolgens slaapt ze wat minder tussen 12 en 15, en helemaal niet tussen 15 en 19.00. Zodra het buiten donker wordt is het mis. Om 19/20.00 uuur valt ze wel weer in slaap en om 23/24.00 uuur moet ik haar wakker maken, dan krijgt ze weer voeding en gaat lekker slapen en wordt altijd wakker tussen 3 en 4. Is het erg dat ik haar soms wakker maak? Ik ben bang dat als ik dat niet doe, ze ´s nachts 2 keer om voeding gaat vragen.


Groet
Maart
 
hoi
natuurlijk kan je dr gewoon wakker maken ik dee het ook pas na een maand of 3 ben ik daar mee gestopt en gekeken waneer hij wakker werd dus gewoon laten door slapen
om 23:00 uur laatste voeding en dan kijken hoelang hij door zou slapen
ik gaf wel melk met rijstebloem en daarna voeding voor hongerige babys en het ging vrij snel goed maar ik zou daar nog ff mee wachten je baby is pas 5 weken
nou 6s er mee
 
Hey Maart,

Lastig is dat hè, te bedenken wat "goed" is en wat niet.
Ik deed bram ook wakker maken voor zijn voedingen.
Hij kreeg dan om de 3 uur een voeding en om 23:00 de laatste en dan liet ik hem slapen totdat hij zelf kwam en dan weer smorgens om 7 uur een voeding.
Zo ontwikkel je een vast ritme voor je kleintje en weet je zelf ook wanneer je wat kunt.
Als je voedt op verzoek weet je nooit wanneer ie honger heeft, en als je dan elke 3 uur voeding geeft weet je  wanneer je wel of niet weg kunt,  althans dat is mijn mening.
Hier ging dat heel goed en met 3 maanden sliep bram door en op een gegeven moment wilde hij de fles van 23:00 niet meer en kreeg hij die om 20:30
Het blijft natuurlijk zoeken en uitproberen maar misschien wil je kindje regelmaat hebben.
Bram had dat echt wel nodig die r-ren, rust <<----- heel belangrijk, regelmaat <<<--- vind bram fijn en reinheid <<<------- ook belangrijk natuurlijk.

Nou veel succes ermee!!!!

Groetjes Ilona, mv Bram (14-03-'05)
 
Hoi,
Gewoon lekker wakker maken hoor als ze nog zo jong zijn! Die voeding hebben ze
dan echt gewoon nog nodig. Slaap trouwens ook ....
Als ze een paar maand zijn dan slapen ze vanzelf een keer in de nacht door en dat
is een teken dat die voeding kan vervallen. Ze geven het idd zelf heel goed aan.
En ook bij mij werken de drie r-en heel erg goed. En doordat jij je kleintje op vaste
tijden voed, bouw je een schema in.
Succes en groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hoi,

Mijn dochter is nu 13,5 week en ik maak haar ook om 23.00 uur wakker om te eten.  Sinds drie dagen moet ik haar om 7.00 uur wakker maken voor de eerste  fles daarvoor kwam ze tussen 4.30 - 5.00 uur ongeveer en kreeg ze een  flesje.
Ook als ze overdag ligt te slapen maak ik haar wakker op de tijden dat ze  moet eten. Bij mij is dat naast de eerder genoemde tijden 11.00 uur , 3.00 uur en 19.00 uur.    

Debbie
 
Terug
Bovenaan