wakker maken?

Wie kan mij raad geven?:

Mijn zoontje van 11 weken slaapt sinds een week s;nachts door. Van 23:00 uur tot 06:00 uur. ( soms wordt hij eerder wakker maar dan geef ik hem zijn speen en dan valt hij weer in slaap)

Omdat hij 5 voedingen nog niet aankan krijgt hij 6 voedingen van 135 ml. Soms drinkt hij zijn flesje leeg maar het komt vaker voor dat hij ze niet leegdrinkt.

Om 20:30/21:00 uur gaat hij naar bed en tot nu toe maak ik hem iedere keer nog om 23:00 uur wakker. Daarna slaapt hij weer verder en krijgt hij om 06:00 uur zijn eerstvolgende fles. De afgelopen 2 dagen drinkt hij zijn fles van 23:00 uur maar voor een deel leeg, zo'n 85cc, niet veel dus en vraag ik me dus af of ik hem nog wel moet wakker maken. Hij slaapt de laatste 2 dagen ook erg onrustig na zijn voeding van 23:00 uur. Hij huilt  dan wel  niet maar beweegt veel met zijn hoofdje etc.

Maar als ik zijn voeding van 23:00 uur laat vallen, dan ben ik bang dat hij s'nachts ineens komt en daar zit ik niet echt op te wachten, ik moet over een week weer werken nl.  Ook ben ik bang dat hij dan te weinig voeding binnen krijgt gezien hij maar ca 135 cc per keer drinkt.

Wat moet ik doen?
 
Hoi Ryann,

Onze zoon is bijna 10 weken en slaapt al vanaf 4,5 week 's nachts door en zit dus op 5 voedingen. Wij moeten hem voor de voeding van 23.00 uur ook wakker maken (volgens mij moet bijna ieder kindje rond die tijd wakker gemaakt worden voor de voeding).

Onze zoon krijgt per fles 200cc (180cc bij klaarmaken) alleen de voeding van 19.00 uur maken we 150cc klaar, anders heeft hij meer  moeite om de fles van 23.00 uur op te krijgen.

Jullie kindje drinkt per fles minder, ieder kind is anders nietwaar, maar misschien is het te proberen om de voeding ervoor dus minder te geven.

Succes,
Ginny
 
hallo,



mijn dochtertje is nu 6 weken oud en wij maken haar nu sinds een aantal
dagen niet meer wakker voor de voeding van 23.00 uur en nu slaapt ze de
hele nacht door.

Wij proberen haar dan een voeding rond 21.00/21.30 uur haar laatse
voeding te geven. Het is wel zo dat zij overdag veel wakker is en dus
's avond best moe is.

Voor die tijd maakte ik haar niet wakker maar gaf haar slapend haar
flesje, maar zij was soms dan ook onrustig als we haar weer op bed
legde. Zij kwam dan rond 04.00 uur weer voor een voeding en nu slaapt
zij dus door.

ik hoop dat dit zo blijft!!!



Succes,

henriet

 
Terug
Bovenaan