wakker maken

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter (11 wkn) drinkt (bv) om 21:00 en komt dan om 2:00 en 5:00 weer. Ik ben al een aantal keer van plan geweest om haar om 23:00 wakker te maken en heb dit ook een keer gedaan om te kijken of ze die van 2:00 dan overslaat maar niet dus.

Nou twijfel ik wat ik zal doen want van 21:00 tot 2:00 is 5 uur en ik ben zo bang dat ik haar langste slaap zo weg haal.

Iemand tips of ervaring !

wij zaten vaak oko te klooien met de flessen, maar hij at uiteindelijk wanneer hij honger had, wakker maken hielp dus niet want twee uur later werd hij zelf wakker.

we hebben het gewoon laten gaan en   vanzelf is hij de nachten door gaan slapen. ik heb hem dus snachts niet meer wakker gemaakt, 21.00 de laatste fles en als hij wakker werd kreeg hij de volgende

Hoi,

Pittig zeg!! 2 keer per nacht voeden. Ben je niet erg uitgeput??

Ik zorg ervoor dat de laatste voeding rond 23.00 uur is. Ik geef geen voeding op verzoek, maar houd me in principe aan bepaalde tijden. als  Lucas rond 23.00 uur  de laatste voeding krijgt, kwam hij tot voorkort rond 3.00 uur voor een voeding. Sinds een paar dagen komt hij rond 6.00 uur, yes.

kun je niet proberen om met de voedingen te schuiven, zodat de laatste voeding rond 23.00 uur is. Het is inderdaad zo dat ze vanzelf doorslapen. Bij de een duurt het was langer dan de ander. Maar ik vraag me af of je dat zelf wel volhoudt. Het is niet de bedoeling dat je oververmoeid raakt.

Zelf houd ik het nog wel vol, ben nog niet aan het werk en ze is ons 1e kindje.
Gisteravond geprobeert wakker te maken, nou ze heeft misschien 2 slokken gedronken en toen kwam ze 2:30 en 5:30 weer.
Ze is s'avonds echt moe en slaapt ook echt na de voeding van 21:00 !

Hoe ziet jullie dagverloop qua voeding eruit, mijn dochtertje is 11 wkn.

Hoi,

Cas is 12 weken en  krijgt flesvoeding. In het  begin van  flesvoeding (heb eerst borstvoeding gegeven, ging niet goed en na 6 weken flesvoeding). In het begin deed ik aan voeden op verzoek, maar merkte dat hij heel onregelmatig dronk. Ben toen gaan  proberen er wat regelmaat in te  krijgen. Ik hou per dag 2 voedingen aan, dat is rond  7:00 uur in de ochtend en 22:30  in de avond.  Overdag verschillen de voedingen nog wel eens, maar meestal zijn dit de tijden:
7:00
11:00
15:00
19:00
22:30.
Vaak  heeft hij dan om  5 uur 's nachts honger, maar dan geef ik hem 60cc als snack en daarna een speentje en dan houdt hij het uit tot 7:00 / half 8. Af en toe slaapt hij door  als ik hem rond 5:00 een speen geef.  Maar ik weet niet of dit ook werkt met borstvoeding hoor.

Ik hoop dat  je aan dit schema iets hebt.

Groetjes Irma

Hallo!
ons zoontje is 3 maanden en slaapt gelukkig vanaf 7 weken oud door.
Ik ben ook meer van de voeding op schema, omdat ik zelf wel van wat ritme hou.
Voeden:
07.00/07.30
12.00
17.00
22.00
Soms wordt hij 's nachts wel eens wakker met wat zuigbehoefte en dan geef ik m even een speentje en dan slaapt ie weer door tot een uur of zeven.
Is dus om de 5 uur voeden, met 210 water en 7 schepjes.
Vanwege zijn gewicht (6150 gram) mag hij dat wel hebben.

Succes!

onze zoon was afglopen vrijdag 10 weken en slaapt sinds een week door tot ongeveer 7.30uur soms is hij iets eerder wakker en soms wat later maar dan maak ik hem wakker. Hij krijgt sàvonds de laatste fles voor de nacht.
Het schema is hier ongeveer zo:
7.30uur 125cc, 10.00/10.30uur 125cc, 14.00uur 150cc, 18.00uur 150cc, 22.00uur 150cc.
Bij de eerste 2 flesje foetel ik wel eens anders is het schema in de war. Ik   moet zeggen dit gaat prima zo en hij meldt zich zelf overdag/avond om de 4 uur.

groetjes bg

Hoi Miekke,

Onze dochter krijgt de laatste voeding zo rond 8 uur soms wat eerder soms wat later en ik laat haar altijd salpen tot ze zelf komt voor een voeding.
Meestal moet ik haar wakker maken als ik mijn zoon naar school moet brengen zo rond 6:30.
Wanneer ik niet naar school hoef dan komt ze zo rond een uur of 8.
Mijn dochter krijgt ongeveer 4 tot 5 voedingen per dag en is geboren op 4 juli dus nu bijna 12 weken ze drinkt al zo sinds een week of 2.
groeten Marieke

Terug
Bovenaan