wakker maken

ik vind het zo ontzettend moeilijk om mijn kleine meid wakker te maken 's ochtends. Ze ligt dan zo lekker te slapen maar moet er dan toch uit omdat ik helaas moet werken. Op die momenten wens ik vaak dat ik gewoon leker thuis kan blijven bij mijn meissie. Ook het wegbrengen vind ik een drama. Het lijkt wel of ze elke keer weer wat nieuws kan als ik terug kom. Ben ik de enige die hier last van heeft of is dit herkenbaar???

Hoi ,

Ja ik herken het schuldgevoel van het wakker maken helemaal! Ik snap dat je je vreselijk schuldig voelt omdat je je kindje moet wakker maken omdat jij moet gaan werken,  maar ik moet mijn zoontje ´s morgens ook wakker maken om te voeden. Ik moet om half 8 de deur uit om de kinderen naar school te brengen, en dan moet het hele spulletje klaar zijn. Dus ook als "thuisblijfmoeder" voel ik me  daar wel eens vreselijk schuldig over, dat hij zijn ritme aan moet passen aan de anderen. Dat is dan ook de pech als je nummer 4 in het rijtje bent...

Line

Lynn is tot nu toe degene die mij wakker maakt 's ochtends, ik hoef pas 17 april te gaan werken. Maar ik zie er steeds meer tegenop, ook omdat ze de fles nog steeds niet wil! Volgende week gaat ze voor het eerst naar het kdv, ik hoop echt dat ze dan wel gaat drinken uit de fles. Als ze dat niet doet, dan ben ik in staat om alsnog ouderschapsverlof te nemen, wat eigenlijk niks voor mij is, want ik ben helemaal niet gemaakt voor het fulltime moederschap (veel te zwaar!).

En Line: hoe lukt het jou om je aandacht te verdelen over je kids? Ik vind mezelf soms echt een vreselijke moeder als ik chagrijnig zit  te doen tegen Kyna, omdat Lynn 's nachts heeft zitten spoken. En gisteravond had Lynn precies tijdens Kyna's bedritueel honger, dus moest Kyna wachten voordat ik haar kon voorlezen. Kom ik bij haar.... slaapt ze al, met het boekje nog naast zich!

He Pliep,

Heb m ´n ouders deze week op bezoek, dus kom bijna niet aan toe om te reageren op het forum op ´t moment. Maar over dat aandacht verdelen, dat vind ik inderdaad soms best lastig. De kinderen weten best dat ze op elkaar moeten wachten, dat ik gewoon niet alles tegelijk kan, maar ze willen altijd het eerste (het eerst worden voorgelezen, het eerst onder de douche, enz.) Voor de twee oudsten heb ik daarom het systeempje dat het om de beurt "hun" dag is (staat op de kalender). Degene wiens dag het is, mag overal het eerste mee, heb ik nooit discussies meer.  

Maar bij m ´n 3-jarige dochter geeft het nog wel eens problemen, die  snapt het systeem van de andere twee natuurlijk nog niet goed. Ik probeer haar  soms wat vroeger voor te lezen en in bed te leggen, dan heb ik nog even tijd voor de andere twee. Maar ja, dan  heb ik ook vaak Noah op schoot, omdat hij dan ligt te huilen. En dat is weer niet zo leuk voor  hen.  En rond die tijden werkt m ´n man altijd, dus dan is het wel eens lastig op je eentje met 4 kids, maar ja.

Nog even en dan kan ik Noah ook om half 7 in bed leggen en dan heb ik daarna tenminste nog even extra tijd voor de anderen.

Hoe doen anderen (jij?) dat toch? ´t Blijft een beetje schipperen vind ik.

Line

quote: Line reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2007 13:37:29'));

He Pliep,

Heb m ´n ouders deze week op bezoek, dus kom bijna niet aan toe om te reageren op het forum op ´t moment. Maar over dat aandacht verdelen, dat vind ik inderdaad soms best lastig. De kinderen weten best dat ze op elkaar moeten wachten, dat ik gewoon niet alles tegelijk kan, maar ze willen altijd het eerste (het eerst worden voorgelezen, het eerst onder de douche, enz.) Voor de twee oudsten heb ik daarom het systeempje dat het om de beurt "hun" dag is (staat op de kalender). Degene wiens dag het is, mag overal het eerste mee, heb ik nooit discussies meer.  

Maar bij m ´n 3-jarige dochter geeft het nog wel eens problemen, die  snapt het systeem van de andere twee natuurlijk nog niet goed. Ik probeer haar  soms wat vroeger voor te lezen en in bed te leggen, dan heb ik nog even tijd voor de andere twee. Maar ja, dan  heb ik ook vaak Noah op schoot, omdat hij dan ligt te huilen. En dat is weer niet zo leuk voor  hen.  En rond die tijden werkt m ´n man altijd, dus dan is het wel eens lastig op je eentje met 4 kids, maar ja.

Nog even en dan kan ik Noah ook om half 7 in bed leggen en dan heb ik daarna tenminste nog even extra tijd voor de anderen.

Hoe doen anderen (jij?) dat toch? ´t Blijft een beetje schipperen vind ik.

Line

Mijn vriend is meestal tegen 4 uur al thuis (gaat ook al om half 7 de deur uit 's ochtends), dus de avonden doen we vaak samen. En dan heb ik ook nog het geluk dat hij bijna altijd kookt! We wisselen het ook af wie wie op bed legt en aangezien Lynn toch moet oefenen met de fles, doet hij dat ook wel 's avonds.
Maar hij doet wel aan zaalvoetbal (4x in de week!) en is dus ook vaak weg 's avonds, dan sta ik er wel alleen voor, net als overdag trouwens.
Nu leggen we Kyna rond 7 uur op bed, Lynn krijgt tussen 7 en 8 nog een voeding en gaat dan ook naar bed. Overdag heb ik nog best veel tijd voor Kyna, als Lynn slaapt, doen we samen wat. En in het weekend gaat mijn vriend vaak ook nog even op stap met Kyna.
's Ochtends is het wel spitsuur en Kyna kan dan soms echt om aandacht zeuren, net als ik Lynn aan de borst heb ofzo. Ik merk wel dat het badderen minder geworden is. Kyna deed ik al vanaf dat ze baby was elke dag in bad. Nu gaan Lynn en Kyna om de dag, gewoon omdat ik geen tijd heb om ze allebei elke dag in bad te doen.

Terug
Bovenaan