Wakker na 30 minuten

Wie kan ons helpen. Onze dochter inmiddels al 15 weken wordt standaard na een half uur huilend wakker als ze in haar eigen bedje ligt. Vaak geven we haar dan haar speen, een aai over haar bol en dan slaapt ze weer verder. Doen we dit niet of laten we haar huilen dan raakt ze helemaal overstuur en wil ze absoluut niet meer slapen. Wie herkent dit en heeft goede tips...

Leggen jullie haar op tijd in bed? Dus als ze signalen geeft dat ze moe is en anders uiterlijk 1,5 uur nadat ze wakker is geworden?
Zo niet, kan het zijn dat ze over vermoeid is en niet goed kan slapen waardoor ze na 1 slaapcyclus weer wakker wordt.
Mijn dochter heeft dit vaak ook overdag ook al leg ik haar op tijd in bed (denk ik tenminste). Waarom ze dat vaak heeft weet ik niet maar gelukkig lukt het haar 's avonds en 's nachts over het algemeen wel om meerdere cycli achter elkaar te maken.

We laten haar maar 1 uur maximaal 1,5 uur op elke keer. Dus echt oververmoeid lijkt het me niet. Inderdaad de avond en nacht slaapt ze beter. Maar de ochtend en middag slaapjes zijn kort en vaak onderbroken

Hier ook helaas het zelfde geval met ons dochtertje van 13 weken. Maar vaak slaapt ze daarna niet meer door. Alles geprobeerd. Op tijd naar bed, later naar bed als ze echt moe is. Maakt niet uit, half uurtje. Je kan de klok er gelijk op zetten. Vandaag bij t consultatiebureau gaven ze aan dat dat waarschijnlijk is omdat ze snachts zo goed slaapt. Van half 8 tot half 6 ongeveer. Flesje en daarna tot half 9. 
Word vanzelf beter zeiden ze. Zodra ze over dag naar minder slaapjes gaat.
We wachten het maar af. Ze zal overdag wel minder slaap nodig hebben.

Sommige kindjes vinden het lastiger om zelf weer in slaap te vallen na een slaapcyclus. Dat jullie kindje daarna nog doorslaapt is al hartstikke goed, misschien heeft ze daar nog een beetje hulp bij nodig. Als ze verder gewoon vrolijk en tevreden wakker wordt dan zal ze waarschijnlijk wel genoeg slaap gehad hebben. 

Heel herkenbaar, mijn zoon wou ook niet meer slapen na half uurtje, was iedere dag het zelfde, hij is nu 7 maanden en ongeveer na de 6de maand begon het goed te gaan en sliep hij beetje bij beetje langer. Ik heb er ook een bed ritueel er aan toegevoegd. Hij sliep zonder slaapzak overdag met alleen deken nu doe ik hem zijn slaapzak ook aan met de middagslaapjes zo weet hij ook dat het bedtijd is. En niet te lang ophouden want dan komen ze ook moeilijk in slaap. 

Terug
Bovenaan