Wakker of wakker lijken

<p>Al mijn topics gaan over slaap.. Maarja.. Na drie maanden nog een rommeltje hier icm het niet slapen van mijn baby.</p><p>Voorheen sliep ze alleen van 23u tot 5u en verder wakker.</p><p>Sinds deze week gestart met nutramigen en het lijkt beter te worden. Ze slaapt nu van 23u tot ong. Half 7. Overdag ligt ze op de buik maar ze draait elke 5 minuten/kwartier haar hoofd naar de andere kant. Ze maakt dan kreungeluiden(ivm kracht zetten) en ogen heeft ze open. Daarna gaat ze weer verder slapen. </p><p>Nu zit ik steeds opnieuw te tellen met slaap maar zo komt ze nooit aan een half uurtje ofzo. Ze ligt nu rustig vanaf half 1 en ze heeft zich al achttien keer zo verplaatst dat het net lijkt of ze wakker wordt en gaat huilen (trauma na 12 weken minimaal 8 uur per dag huilen) en dan ga ik naar haar toe maar heeft ze de ogen weer dicht. </p><p>Slaapt ze nu gewoon door en doen meer baby's dit? Lijkt wel alsof ze nooit diep slaapt want ze is bij elk geluidje ook zo wakker. </p><p>Ik klink wel een beetje geobsedeerd maar ik wil zo graag dat ze normaal gaat slapen zoals een baby hoort te slapen. </p>

Ik denk dat je kleintje gewoon nog slaapt dan. Veel mensen, en vooral baby's, hebben hun ogen wel eens open tijdens hun slaap. 
Dat ze nu een redelijke nacht maakt, is al mooi meegenomen. En zeker nu ze aan de andere voeding zit, en je al verbetering ziet, hoop ik dat ze alleen nog maar beter zal gaan slapen.
Ons meisje ging vanaf 4-5 maanden steeds vroeger haar nacht in. Eerst ook altijd pas om 23 uur. Inmiddels (9,5 maand) gaat ze tussen 19 en 20 uur slapen.

Hoi, waarom slaapt ze overdag op haar buik? Wat gebeurt er als je haar op d’r rug legt? 
Onze dochter mag alleen spelen op haar buik en vaak legt ze haar hoofd neer en gaat ze met haar kont omhoog etc 
Ik zou zeggen probeer haar eens in te bakeren, maar dat lijkt me geen goed idee met dit weer.

Baby's horen niet te diep te slapen, dat is een veiligheid die erin zit gebouwd heb ik weleens gelezen ;) dus in principe niet erg als het lijkt of ze niet diep slaapt!
Ik denk dat ze gewoon af en toe haar ogen open heeft in haar slaap. Mijn dochter van bijna 5 maanden maakt soms ook geluidjes en als ik ga kijken is ze gewoon aan het slapen. 

Ze slaapt op de buik omdat ze op de rug alleen loopt te gillen. Inbakeren heeft ook geen zin bij haar. 'S nachts doen we dat wel, maar halverwege de nacht heeft ze zichzelf losgewrikt

Ik bedoel dat ze ook echt wakker lijkt omdat ze kijkt en zoekt naar speen en kreunt omdat ze hem niet kan vinden(beetje bozig) en als ze de duim oid dan vindt slaapt ze verder. En dat elke 5 min. (Omdat ze rechts duimt en dan naar links draait en haar duim kwijt is)

Dat is echt niet gek hoor voor zo'n kleintje. Ik werk op een kinderdagverblijf, veel baby's slapen erg licht. Dit hoort gewoon zo. Ze worden tussendoor veel wakker, dan laten we ze ff kreunen of geven het speentje terug en dan slapen ze weer voor even door. Heel normaal. Ik geloof niet dat je kindje daarin anders is dan andere kinderen.
Misschien ben je er echt téveel mee bezig. Laat je kindje gewoon lekker liggen, ga niet steeds kijken. Als ze stil is en het niet op een krijsen zet, is het toch goed? Of ze dan echt slaapt of gewoon rust maakt toch niet zoveel uit? 
Als ze ouder wordt, gaat ze vanzelf dieper en langer slapen. Maar dat kan best een poosje duren hoor. Leg je er gewoon bij neer nu. Zo te lezen is het al 100x beter dan het geweest is! 

Dat is echt niet gek hoor voor zo'n kleintje. Ik werk op een kinderdagverblijf, veel baby's slapen erg licht. Dit hoort gewoon zo. Ze worden tussendoor veel wakker, dan laten we ze ff kreunen of geven het speentje terug en dan slapen ze weer voor even door. Heel normaal. Ik geloof niet dat je kindje daarin anders is dan andere kinderen.
Misschien ben je er echt téveel mee bezig. Laat je kindje gewoon lekker liggen, ga niet steeds kijken. Als ze stil is en het niet op een krijsen zet, is het toch goed? Of ze dan echt slaapt of gewoon rust maakt toch niet zoveel uit? 
Als ze ouder wordt, gaat ze vanzelf dieper en langer slapen. Maar dat kan best een poosje duren hoor. Leg je er gewoon bij neer nu. Zo te lezen is het al 100x beter dan het geweest is! 

Terug
Bovenaan