Wakker overdag/aandacht

Hai dames,

Ik heb een dochtertje van bijna 5 weken en vroeg me af of het normaal is dat ze overdag zoveel wakker is, tenminste dat idee heb ik.  
's Morgens voed ik haar om ong. 7 uur en dan slaapt ze (zij het onrustig) nog tot ong 10 uur door. Dan begint na het voeden het badritueel en slaapt ze niet meer tot ong half 2 (tot ong half 4), waarna ze weer wakker is tot 7 uur.

Als ze wakker is wil ze trouwens continu aandacht,  door vast houden, of door aankijken/"kletsen". Heel gezellig hoor, maar ik zou het ook fijn vinden als ze zich af en toe een tijdje (al is het maar 10 minuten) even zelf kon vermaken dmv de muziekmobiel in de box of door lichtjes kijken, wat ze allebei erg leuk vind als we er samen aandacht aan besteden. Af en toe moet ik toch naar de wc of een wasje erin gooien en zij zet het meteen weer op een brullen totdat ik weer aandacht geef.

Heeft iemand tips of kan iemand me vertellen dat dit heel normaal is met zo'n hummeltje van 5 weken, ook prima dan kan ik me daar op instellen

Ik vind het fantastisch ons heerlijke ukkie, maar soms is het allemaal wat onwennig en nieuw.

Groet
Plonie
 
Hoi

Heel herkenbaar hoor! Precies zoals mijn zoontje rond die leeftijd was. (hij is nu 18 weken oud). Ook hij was overdag veel wakker en sliep 's nachts weer veel (tot 7 weken 1 keer voeden 's nachts, daarna doorslapen). Ook wilde hij veel aandacht overdags.
Ik werd er af en toe gek van. Inderdaad even vermaken met muziekmobiel of knuffels in de box en dan snel een was aanzetten of iets anders doen of wachten tot hij in slaap viel en dan allerlei dingen snel doen.
Ik heb het maar geaccepteerd, geprobeerd om zelf ontspannen te blijven (regelmatig te wandelen met de kleine waardoor hij ook lekker in slaap viel etc.). Het werd uiteindelijk steeds minder en nu kan hij zich erg goed een tijdje alleen vermaken.
Ik zou, als ik jou was, me er inderdaad niet te druk om maken hoe moeilijk dat ook is maar als je er relaxt mee omgaat merk je dat het vanzelf beter gaat (anders wordt je er helemaal gek van!).

Maar, dit is puur mijn ervaring, misschien dat er anderen zijn die iets anders doen of weten?

Succes in ieder geval!

Groetjes,
Rosanne mama van Quentin
 
Hallo,

Mijn zoontje is inmiddels 10 maanden en heeft overdag nooit goed geslapen.
De eerste drie maanden deed hij altijd hazeslaapjes. Een half uurtje was dan al lang.
's-nachts was ook een ramp en om die reden ben ik op advies van het cb gaan inbakeren.

Dit heeft voor de nacht enorm geholpen en overdag werden de hazeslaapjes ook iets langer. Ik heb hem wel tot een maand of 4-5 overdag in de kinderwagen laten slapen.
Daarna ben ik hem gaan wennen aan zijn bedje overdag omdat ik bang was dat hij dat straks niet prettig vond als hij uit de wagenbak was gegroeid.

Inmiddels past hij natuurlijk niet meer in de wagenbak en slaapt hij lekker in zijn bedje.
Ik doe zijn broekje uit en hij gaat in een slaapzak. (inbakeren doe ik inmiddels ook niet meer). Hij slaapt 's-ochtends een uurtje en 's-middags ook. Verder gaat hij om 6.30 uur naar bed en slaapt hij tot ongeveer 07.00 uur.

Zoals je merkt, slaapt mijn zoontje overdag nog steeds niet veel.
Inmiddels heeft hij wel geleerd zichzelf te vermaken. Ik liet hem op een gegeven moment gewoon in de box liggen met een paar speeltjes en ging zelf in de kamer opruimen ofzo. In het begin was het piepen, maar op een gegeven moment begon hij zelf te spelen. Nu kan hij zichzelf even vermaken. Nog steeds niet voor een lange tijd, maar ik kan in ieder geval wat dingetjes gaan doen en hoef mij niet continue met hem bezig te houden voor de vermaak.

Geniet er in ieder geval van en probeer je er niet te druk om te maken.
Succes....
 
Lees eens het boek 'Regelmaat en inbakeren' van Ria Blom. Voor mij zijn jouw verhaal en de verhalen in het boek erg herkenbaar. Mijn dochter wilde alleen maar op mijn arm liggen en zodra ik haar weglegde begon ze te huilen. Nu blijkt dat ze gewoon doodmoe was omdat ze nooit de gelegenheid kreeg om te rusten. Door regelmaat in haar leven te brengen en haar dus naar bed te brengen zodra ze maar een teken van vermoeidheid geeft, is ze veel vrolijker geworden. In plaats van heel de dag wakker, slaapt ze nu bijna de hele dag. Maar als ze wakker is, dan lacht ze en kan ze zichzelf vermaken. In het begin moet je er wel even tegen kunnen dat ze even huilt voordat ze gaat slapen. Nu doet ze dat alleen nog maar als ze te moe is geworden omdat ik haar niet in bed heb gelegd (omdat we bijvoorbeeld weg zijn geweest en ze door alle indrukken niet heeft geslapen). Voor de goede orde, ik baker haar niet in.

Groeten,

Yvonne
 
Heel herkenbaar.
Onze dochter wou ook veel aandacht. Op een gegeven moment wou ze wel 10 minuten in de box en dar was ik dan ook erg blij mee. Nu gaat het al een paar weken veel beter met haar. ze vermaakt zich beter alleen. Ook sliep ze niet veel. Nu ze wat actiever wordt, meer bewegen en zo, wil ze ook meer slapen, want ja van al dat harde werken moet ze uitrusten. Ze is nu 3 maand en heeft nu net haar tweede onrustige dagje weer. Ze wordt nu wat eenkennig en wil dat mama bij haar is, maar ook dat gaat wel weer over!
Jouw kindje slaapt trouwens meer dan onze dochter deed met 5 week!
Ik heb het ook maar geaccepteerd. Nu ik wat meer tijd over houd weet ik niet eens meer wat ik moet doen. Zo gewend ben ik aan het feit dat ik alleen maar met haar bezig ben.
Jou tijd komt ook vanzelf wel. Geniet er maar gewoon van!
 
Terug
Bovenaan