wakker periode

Hoi allemaal,

Laatst kwam ik een verhaaltje tegen waar heel mooi in stond hoe lang
baby's wakker kunnen blijven tussen de dutjes door. het ging ook over
baby's die oververmoeid raken als ze te lang wakker blijven. Nu merk ik
dat Kamiel sinds een paar dagen het prettig vindt om nog even wakker te
blijven, morgen is hij 5 weken.

Weten jullie hoe lang dat ongeveer is per periode?

hartelijke groet! Leonie

Ik zou het niet weten. Ik denk ook dat het per baby verschillend is . De ene keer is Sem weer iets langer wakker en de andere keer wil hij het liefst weer slapen na een voeding en wat geknuffel. Als hij jengelig wordt of z'n oogjes worden zwaarder is voor mij het sein dat hij naar bed moet.
De periodes worden wel wat langer ja, dat merk ik ook wel. (zolang dat 's nacht maar niet gebeurd haha)

Groetjes Mirjam

Hoi Leonie,

Er stond laatst op het december moeders-forum een schema'tje. Misschien kun je dat even opzoeken. Daar stond in hoe lang babies van een bepaalde leeftijd gemiddeld achter elkaar wakker zijn en slapen.

Bij 2 - 6 weken zijn ze gemiddeld 45 - 60 minuten achter elkaar wakker en slapen ze gemiddeld 2 - 3 uur achter elkaar. Bij 7 - 12 weken zijn ze gemiddeld 60 - 75 minuten achter elkaar wakker enslapen ze daarna 2 - 3 uur.

Mijn meisje is nu ruim 5 weken oud en is als ze wakker is gemiddeld 75 minuten achter elkaar wakker. Daar staat tegenover dat ze na sommige voedingen meteen weer in een diepe slaap valt en dus helemaal niet wakker is. Komt het gemiddeld toch weer uit, haha!

Groetjes,

Eveline

hoi,
volgens mij is dat per baby verschillend en dat zei de arts op CB ook. Jaap slaapt heel veel, is max uur met voeding wakker. Soms tussendoor ook uurtje, dan haal ik um gezellig in de box.
Gewoon doen wat je gevoel zegt!!
Groetjes, mira sinds 02-01 trotse mama van jaap

de verschillen zijn groot.
Berend slaapt overdag weinig, gelukkig 's nachts wel. Overdag is hij 1 a 2 keer wakker tussen 2 voedingen door. Dat schijnt veel te zijn, maar wat doe je eraan? Je kind geeft wel aan wanneer die naar bed wil, mits je je kind niet actief wakker zit te houden..
Dus wij doen: voeden gevolgd door even  knuffelen. Lijkt  Berend dan nog wakker dan gaat hij in de box (en daar is het heel stil en rustig). Bij de eerste tekenen van slaap leg ik hem in zijn bedje.  

groetjes,
Janneke

Hai dames

Ik zit ook met deze vraag .. mijn zoontje (6 weken oud) is overdag  heel veel wakker en 's nachts slaapt hij sinds vorige week 7 uur achter elkaar en dan daarna nog een keer 3-4 uur, dat is dus bijelkaar van 21.00 tot 9.00, dus 12 uur lang (inclusief een voeding om 21.00 en om ca. 5.00).

Overdag is hij tussen de voedingen gewoon niet in slaap te krijgen, ook niet als hij duidelijk aangeeft moe te zijn door te gapen en te gaan jengelen. In bed leggen helpt dan echt niet, want dan wordt het jengelen echt huilen.  Een heel enkele keer (dit gebeurt zeker niet iedere dag) is hij na een voeding (BV) zo moe dat hij zich wel in bed laat leggen.

Ik vind het heel moeilijk om hier een soort ritme in te vinden, omdat ik nou niet precies weet wat hij nou wil, slapen of wakker zijn.
Ik lees dus even mee met verdere reacties hier.

Groetjes Femke

Bij mij hetzelfde als bij Jannetje. Vanaf 23.30 uur slaapt hij in tot zeker 5.30 uur (vanmorgen was het zelfs 8 uur). Daarna slaapt hij weer door tot 10 uur.
Daarna is het wisselend. Maar over het algemeen is Quinn veel op overdag en dan ook echt wakker. Soms slaapt hij tussendoor een uurtje of soms 2. Zodra ik merk dat hij moe is leg ik hem in bed en is hij wakker dan blijft hij beneden in de box of  op schoot. Zolang hij het hier goed op doet, houden we dit zo. Ik kijk gewoon naar hem en niet naar die regeltjes hoe het zou moeten zijn. Er bestaan toch geen standaard kindjes....
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Jeetje, Veerle, slaapt hij al door? Wat ontzettend lekker! Hoe lang al?

Ons meissie krijgt het verschil tussen dag en nacht niet helemaal door. Vannacht lekker geslapen tussen 22.00 en 2.00, toen een voeding en toen vond ze na een uur of anderhalf dat ze nu wel weer genoeg achter elkaar geslapen had... Ze had geen honger, maar wilde gewoon gezelligheid! Gelukkig bleek een schone broek en een speen genoeg gezelligheid, toen is ze gewoon een uurtje in haar bed gaan liggen kletsen en toen in slaap gevallen.

Terug
Bovenaan