Wakker snachts

<p>Mijn dochtertje van 1.5 jaar is altijd al een slechte slaper geweest. Ze slaapt bij ons op de slaapkamer in der peuterbedje </p><p>Maar nu sinds 1 week word ze snachts om 03:00 wakker en gaat tot 05:00/06:00 niet meer slapen.  Ze is wel heel erg moe.. Maar loopt de hele tijd te draaien.. En opstaan en zitte.. Huilen... Eerder kon ik haar een speentje geven en wat te drinken en dan was het weer goed. Maar nu tegenwoordig drinkt ze wat.. En dan blijft ze nog zolang wakker..</p><p>Herkenbaar voor iemand? </p>
 
Toevallig vannacht hetzelfde gehad met mn dochter van 18.5 Maand. Wakker om 2.00. Mama roepen. Slokje water, speentje. Toen was het huilen toen ik weg liep. Uiteindelijk om 2.30 tussenin genomen, maar ze lag almaar te draaien. Om 3.00 weer terug naar haar bed. Dat accepteerde ze wel, maar om 3.45 sliep ze nóg niet. Ze huilde niet, maar riep wel steeds mama en was klaarwakker. Uiteindelijk om 4.00 wéér tussenin genomen en toen viel ze wel naast me in slaap tot 7.30.

Dus tja, geen tips want zo relaxed ging het niet vannacht. Maar hopelijk is hier hier eenmalig ;) Ze was ook echt klaarwakker. Ze gaat om 20.00 pas naar bed in de avond, dus ik kan me niet voorstellen dat ze om 2.00 al uitgeslapen was ;)
 
Hier ook een slechte slaper en heel herkenbaar. Ze is 18.5 maand nu, en afgelopen paar weken waren erger dan anders. Zelfs 1 nacht wakker geweest van 2-7 uur. Niets hielp.
Alsof het toch weer een fase was, gaat het nu weer beter. Als in, op het oude niveau: 1 tot 2 keer per nacht wakker als we geluk hebben. Maar dan dus kort, slokje water en een knuffel en weer liggen.
hopelijk gaat het bij jullie ook weer over!
 
Heeft ze geen oorontsteking? 
Ik heb 4 weken geleden slaaptraining toegepast (kindvriendelijk, via de estivill methode)  bij mijn 15 maander die 3x per nacht kwam. En wat een succes! Ze slaapt gewoon door, terwijl ze dat nog nooit gedaan had. Daarnaast heeft ze ook meer energie overdag en is minder hangerig en humeurig. Ik dacht altijd dat het zielig zou zijn, maar nu realiseer ik me echt dat ik niet alleen mijzelf maar ook vooral mijn kind een plezier heb gedaan. 
Maar om zo iets te starten moet je er zeker van zijn dat ze geen oorontsteking/ tandenpijn of iets anders heeft wat haar wakker houdt. 
 
Misschien kou? Is hier ook een tijdje een dingetje geweest.. kunnen ze niet meer in slaap komen omdat ze t frisjes hebben. Misschien iets warmer kleden? Valt te proberen!
 
Onze dochter van 17 maanden heeft nu precies hetzelfde. Sinds een week of 2 slechter slapen (wakker tussendoor, huilen/krijsen en soms uren niet slapen zelfs niet tussenin). Zij sliep vanaf 3 maanden oud altijd van 19-7 zonder problemen. Ik denk dat het met het laatste sprongetje en slaapregressie te maken heeft. Hopelijk gaat het gauw weer beter.
 
Terug
Bovenaan