wakker worden en voeden

Wanneer ik mijn zoontje s'nachts allerlei geluidjes hoor maken en ik zie dat het voedingstijd is dan pak ik 'm op en geef ik hem de borst.
Ik wacht niet tot hij huilt omdat ik dan bang ben dat het weer een tijdje duurt voordat hij weer in slaap is.
Nou vroeg ik mij af of het misschien toch beter is om te wachten tot hij echt huilt om de voeding. Hij slaapt bij ons op de kamer dus ik hoor hem zodra hij een soort wakker is.
Hoe doen jullie dat, voeden als jullie kindje huilt of ook nadet je de geluidjes hebt vernomen? en slaapt hij/zij dan weer snel in?
groetjes maddy
 
Nee hoor, het is helemaal niet nodig om te wachten tot je zoontje huilt. Integendeel, het kan zijn dat hij dan juist niet meer zo snel in slaap valt. Bij mij heeft het altijd prima gewerkt zo :)

Groetjes,
Pauline
 
Hoi, ik bedacht me vannacht precies hetzelde! Was dit wel honger of is hij gewoon even wakker?? Ik weet hhet ook niet zo goed maar als hij erge smak geluiden maakt is dat ook al een honger signaal en misschien eens uitproberen of hij inderdaad weer inslaapt. Ik dacht wel het kan geen toeval zijn dat hij prcies op de 'juiste' tijd wakker wordt, zijn lichaam geeft waarschijnlijk ook een teken. En bij ons is het ook zo als ik hem laat (tegen 12 uur avond) geef hij ook weleens doorslaapt tot 5.00 uur dus 'zomaar' wakker worden om 3 uur doet hij dus niet. Laat me weten wat jij doet want ik heb eigenlijk dezelfde vraag. groetjes, Donna
 
hoi donna,
ik zal het vannacht eens gaan proberen hem te voeden als hij gaat huilen, kan me een nachtrust kosten maar okee...dat zal ik ervoor over moeten hebben nietwaar?
Het is me tot nu toe nog niet overkomen dat hij 5 uur achterelkaar sliep s'nachts, lijkt me heerlijk :)
groetjes maddy
 
hoi allemaal,

Jimmy is nu 7 weken en slaapt nu vaak door. Haast geen nachtvoeding meer.Als hij zijn laatste voeding heeft gehad b.v om 22:00 dan maak ik hem s'nachts niet wakker. Soms kreunt hij s'nacht wel eens een keer , maar slaapt dan weer verder.Dan vind ik het jammer om hem wakker te maken voor zijn voeding. Meestal begint hij dan tegen 06:00 á 06:30 zachtjes te huilen. Het is echt lekker als de kleine dan doorslaapt.

groetjes tanja
 
Nou vannacht gewoon weer wakker om 3.00 uur hoor! Niks tot 5.00 uur slapen. Ik heb zelf nu ook geprobeerd om hem even niet te voeden en weer in slaap te helpen maar dat werkte niet hij heeft dus echt honger! Ik wacht dus maar af wanneer de kleine aangeeft wanneer hij door kan slapen. Ik zorg dat hij rond 23.00 uur nog een voeding krijgt en een schone luier zodat hij fris en met een vol buikje kan slapen, hopen dat het dan steeds vaker lukt om door te slapen. Ik ben benieuwd hoe het bij jou is gegaan. gr. Donna
 
sinds 2 nachten slaapt meneer 6 uur achter elkaar door maar dat start dan wel al om 20.00 uur na de voeding. Hij slaapt dan tot 02.00 uur door en dan begint hij zachtjes te huilen/rommelen.
Daarna slapt hij wel meteen weer in en komt rond 05.00 uur. Die laatste voeding wil hij wel maar veel minder gretig dan de vorige dus zit hij al snel vol.
Vanaf vanavond gaat hij in zijn eigen kamertje slapen en houden we zijn deur en die van ons open, ben heel benieuwd hoe dat zal gaan, ik hou je (donna)/ jullie op de hoogte!
Groetjes maddy
 
Terug
Bovenaan