wakker worden maar geen honger

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn lieve kleine meid is nu 10 weken oud. Ze slaapt in haar eigen bedje overdag en ze kwam meestal om de 3 uur voor (borst)voeding. Ze drinkt op verzoek. Sinds deze week wordt ze wel steeds na 2 uurtjes wakker (3 uur na de vorige voeding). Dan geef ik haar de borst maar dan lijkt ze niet echt honger te hebben. Ze vertoond ook niet perse honger signalen. Ze drinkt dan een beetje half maar laat veel los. Ik heb verder geen last van stuwing, borsten lijken wel steeds leeg. </p><p> </p><p>Maar als ik een ritme slapen-voeding-spelen-slapen aan wil houden, hoe doe ik dat dan als ze wel goed geslapen heeft maar nog geen honger heeft? Haar wel uit bedje halen en verschonen en spelen en dan wachten tot ze wel honger signalen vertoond? Heeft iemand hier ervaring mee? </p><p> </p><p>Alvast bedankt! </p>
 
Hoi,
Tijd gaat snel he ;-)
Momenteel hoeft ze niet meer om de 3 uur een voeding te hebben.
Mits ze natuurlijk wel goed aankomt etc.

Is dit alleen in de nacht of ook overdag?
Als ze goed aan komt dan kun je eens kijken om om de 4 uur te gaan voeden.
Als het alleen in de nacht is dan eventueel een speentje en laten liggen. Zo leert ze ook dat de nacht is om te slapen. Mocht ze geen speen hebben dan gewoon lekker laten liggen. Grote kans dat ze dan zelf weer in slaap valt en een paar uurtjes later komt voor de voeding :)
Vraag het anders eens na bij cb?
 
Mijn dochter van 10 weken slaapt vaak maar 3 kwartier. Ik voed haar ongeveer elke 4 uur. Eerst haalde ik haar eruit zodra ze wakker werd, en ze was dus vaak een hele poos wakker voordat ze de fles kreeg, maar dronk ook slecht en bleef maar van die hazenslaapjes doen. Blijkbaar heeft zij moeite om zelf opnieuw in slaap te vallen (baby's schijnen slaapsyclussen te hebben van ongeveer 3 kwartier). Ik ben nu met haar aan het oefenen om zelf weer in slaap te komen. Nu slaapt ze langer (wordt dus wel regelmatig wakker) en drinkt beter.
Hopelijk heb je er wat aan! Succes :) 
 
Mijn dochter van 10 weken slaapt vaak maar 3 kwartier. Ik voed haar ongeveer elke 4 uur. Eerst haalde ik haar eruit zodra ze wakker werd, en ze was dus vaak een hele poos wakker voordat ze de fles kreeg, maar dronk ook slecht en bleef maar van die hazenslaapjes doen. Blijkbaar heeft zij moeite om zelf opnieuw in slaap te vallen (baby's schijnen slaapsyclussen te hebben van ongeveer 3 kwartier). Ik ben nu met haar aan het oefenen om zelf weer in slaap te komen. Nu slaapt ze langer (wordt dus wel regelmatig wakker) en drinkt beter.
Hopelijk heb je er wat aan! Succes :) 
 
Idd wachten tot ze hongersignalen vertoond. Waarom moet ze perse drinken gelijk zodra ze wakker wordt? Ze wordt ouder, gaat dus minder slapen en meer tijd tussen dr voedingen laten. Dus moet je je ritme wat aanpassen, dat slapen-voeden-spelen-slapen hoeft niet perse in die volgorde.
Zodra ze wakker is laat je haar dus lekker spelen en je voedt haar zodra ze honger krijgt. Misschien kan ze idd wel om de 3.5-4 uur drinken nu, heerlijk toch!
 
Terug
Bovenaan