Wakker worden s'avonds

<p>Hoihoi, ons zoontje van 13 maanden wordt nu al een week of 3 elke avond rond hetzelfde tijdstip wakker. Hij huilt dsn eerst alsof hij half slaapt maar na een tijdje gaat dat over in gillen.. Ik ga dan naar hem toe, geef zijn speen, en leg mijn hand bij hem, hij kalmeert dan wel maar houdt niet op met huilen.. Na een tijdje valt hij altijd wel in slaap. Soms gebeurt dit 1x soms 2x. </p><p>Het begint wel behoorlijk te slopen omdat hij dit elke keer doet wanneer we willen gaan slapen. Hij krijgt tanden maar hier lijkt het niet door te komen, hij doet dit ook al langer dan de tanden doorkomen..</p><p> </p><p>Jullie tips? Is het herkenbaar? </p>
 
Hier een dochter van bijna 1 jaar. Ze slaapt al lang erg goed en we hebben bijna geen gebroken nachten. Sinds een paar weken wordt ze ook wat vaker rond 22.30-23.00 wakker. Ze lijkt dan ook niet geheel wakker, jammert/huilt. Troosten is lastig. Ze duwt ons dan veelal weg. Afleiden werkt wel met een boekje of knuffel. Meestal geef ik haar dan nog een voeding (bv). Daarna valt ze in slaap. 
Ik denk dat het een combinatie van tandjes krijgen en sprongetje. 
 
@Crazy: ja inderdaad, dat is wel herkenbaar. Ik heb nog een voeding geven ook geprobeerd maar dat werkt niet. Toen dachr ik.. Ik drink snachts vaak even iets misschien heeft hij dorst, hij drinkt overdag vrij slecht vind ik, maar die drinkfles gooit hij echt weg. Ik ben dus maar gedtopt met dat soort dingen en ga gewoon op de grond naast hrt bed zitten met mijn hand op zijn rug.. 
 
Bij de eerste tekenen van wakker worden direct wat water geven, gewoon laten liggen, beetje drinken en dan speen erin ? is hier al maanden zo namelijk. Dan gaat ze weer slapen. Hopelijk werkt dat ?
 
Speen hoeft ze sinds ze 3 maanden was niet meer. Dus wil dat niet meer aanleren. Beetje water drinken kunnen we wel eens proberen. Alleen is ze zo overstuur en boos dat ik denk dat het niet helpt. Maar ach, de keren dat dit gebeurd zijn maar tijdelijk en meestal 2-3 avonden. Dus dat kunnen we wel hebben. 
Zou ook nog slaapregressie kunnen zijn. Hoewel we vaak sprongetjes en regressie niet heel erg merken. 
 
Water geven werkt hier niet. Heb ik geprobeerd, ook nog een beetje melk of pap werkt niet.. Ik denk gewoon slaapregrressie. Wel lastig want ik moet elke avond heeeeel stil doen omdat het lijkt alsof hij wakker wordt van elk mini geluidje dat ik maak, lamp die ik aandoe, terwijl hij dat haast niet kan merken. 
 
Heyhey
Mijn  zoontje  is ook 13 maanden nu en wij hebben sinds een week ook dat hij savonds en snachts constant wakker word en huilt.
Zodra hij zn kroel heeft en zn tut is het weer goed .
Maar het is wel een aantal keer per nacht avond. 
Ik zie het maar weer als een fase wat weer over gaat 
 
Terug
Bovenaan