wakker worden s nachts

Hallo allemaal,

Mijn dochter van nu vier maanden meldt zich de laatste weken wel 6 keer per nacht. Ze krijgt 1x borstvoeding 's nachts, die andere keren wordt ze wakker omdat ze wat scheetjes laat, wat met haar armpjes gaat zwaaien en daarmee de speen wegmaait. Wanneer het speentje er weer ingestopt wordt, dan slaapt ze voor korte tijd weer lekker verder. Het is echt een schatje, maar de nachten beginnen me echt op te breken. Heeft er iemand tips die ik zou kunnen uitproberen om haar over deze onrustige periode heen te helpen?
Bedankt alvast! Groetjes Yvonne
 
Mijn zoontje slaapt sinds een paar dagen in een bakerzak (www.debakerzak.nl). Dit is een slaapzak zonder armsgaten waarin hij wel genoeg bewegingsruimte heeft, lekker warm blijft, maar niet met zijn armpjes kan zwaaien. Echt geweldig. Voor het eerst slaapt hij de hele nacht door! Een echte aanrader.
 
Bij ons heeft inbakeren (met doeken) ook heel goed geholpen. Ons zoontje was ook erg onrustig (schrikreacties, maaiende armpje e.d.). Je moet echter niet zomaar zelf gaan inbakeren, dit moet je onder begeleiding doen en na een "medisch" onderzoek (mn van de heupjes) door de cb-arts bijv. Ik weet niet hoe dit met een baker-slaapzak werkt. In elk geval moet je er meteen mee stoppen als je kindje zich om gaat draaien (naar de buik)!
 
In mijn ogen is het al fout gegaan bij het geven van een speen. Mijn dochtertje is nu 3 maanden en heeft haar duim inmiddels gevonden, hiermee houdt ze zichzelf zoet, geen speen dus die ze weg kan slaan.
Ramona heeft overigens van het begin af aan 's avonds en 's nachts doorgeslapen, ik voed haar alleen voor ik naar bed ga.
Probeer de speen af te nemen, wie weet gaat ze op zoek naar haar duim.

groetjes Camilla
 
Het is jammer dat iemand een duim aanraad want deze wordt door het consultatie bureau en overige artsen ten zeerste afgeraden, want je kan een speen afpakken en een duimpje niet, misschien is het een idee om je kindje de laatste voeding te vervangen voor flesvoeding, dit is bij mij super gegaan van om de 3 uur kon ik ineens 8 uur achter een slapen en daarbij mijn ventje ook. Ik stop hem erg strak in onder zijn dekentje met zijn armpjes naast zijn lichaam met daar de kriuken tegenaan. Succes en hoop dat je wat er aan hebt.
 
Hoi Camilla,
waarom zeg je dat een speen fout is? Ik kan daar niet goed tegen, mijn mening is dat een duim niet goed is, omdat dat moeilijker af te leren is.
Nu is het schattig en heel erg handig. Maar als ze 9 of zelfs jaar zijn, is het niet zo handig meer. Niet te vergeten dat ze scheve tanden krijgen.
groetjes
Ilkay
 
Mijn zoontje is nu 15 weken, inmiddels slaapt hij al bijna twee weken in de bakerzak en het gaat nog steeds erg goed. Hij krijgt rond 21 uur zijn laatste voeding en slaapt dan door tot een uur of 8 zonder wakker te worden. Ook overdag slaapt hij goed. De bakerzak zit lekker ruim om hem heen, hij heeft nog genoeg ruimte om z'n handjes omhoog te leggen en met z'n beentjes te trappelen! Groetjes,Paula
 
Terug
Bovenaan