Wakker worden van heftige rug/buikpijn

Hallo allemaal,
Ik heb nu 3 keer gehad dat ik wakker word en dat ik dacht; nu gaat het beginnen. Ik ben 30 weken zwanger dus ik schrik me ook steeds een hoedje.

Vannacht was het zo erg dat ik huilend wakker werd. Moest overgeven van de pijn en echt ook de pijn moest weg puffen. Nou heeft de verloskundige altijd tegen mij gezegd, zolang je de pijn niet hoeft weg te puffen is er niks aan de hand. Dus, ik probeerde natuurlijk niet te puffen.

Ik kon nou niet vertellen of het echt weeen waren of toch wat anders. Dus ik had de verloskundige gebeld vannacht en die wilde toch langskomen. Die had gevoeld en ik had geen ontsluiting. Hartslag was goed van de baby. Dus ik kon weer opgelucht ademhalen.

Nu denkt ze dat het overgevoeligheid van de baarmoeder is en ik moet oppassen dat de baarmoeder geen reactie daarop geeft en dus voor ontsluiting gaat zorgen. En ik denk dat het nog wel een keer terug gaat komen want ik heb het tenslotte al 3 keer gehad.

Kan iemand dit herkennen en zo ja wat zijn jullie ervaringen erbij? En wat verzachte de pijn?

Hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken. Groetjes.

Hee meid, wat vervelend. Misschien denk ik helemaal in de verkeerde richting maar ik wil het toch voor de zekerheid gezegd hebben. Vooral aangezien je aangeeft zelf niet te weten of het weën zijn of niet. 

Zorg ervoor dat je in ieder geval hellp kan uitsluiten samen met je verloskundige. Vooral omdat je zulke erge pijn hebt dat je moet overgeven. Zelf ben ik in mijn vorige zwangerschap maar 1x met zulke erge pijn wakker geworden (pijn was aan bovenkant van de buik in dat geval) en toen bleek ik hellp te hebben. Zolang dit het niet is is het natuurlijk goed, maar ik vond het een beetje eng klinken dat je zo erg wakker schrikt van de pijn dat je moet huilen en overgeven. 

Mochten het wel (voor)weeén zijn dan kan ik je helaas niet helpen, heb dit scenario niet meegemaakt nog zelf. 

Hopelijk is alle gewoon goed maar voor de zekerheid toch mijn berichtje. 

Veel liefs Wendy

Ik werd vandaag ook wakker met iets wat in eerste instantie leek op buikpijn. Kon niet naar de wc dus dat leek het niet te zijn. De pijn maakte me wat misselijk en trok later wat meer naar mijn rug. Oorzaak? Een blaasontsteking. .

Hoi wendy en biebsie. Bedankt voor jullie berichtjes. 
Wendy ik heb even hellp opgezocht op internet en denk persoonlijk dat ik dat niet heb. Ik heb geen van de symptomen en mijn buikpijn is meer naar het midden toe. Maar in ieder geval wel bedankt voor de info. Als het wel zo had geweest had ik er in ieder geval optijd bijgeweest. 
En beebsie ik ga maandag mijn urine bij de ha inleveren. Jij ook bedankt voor de tip

Terug
Bovenaan