Wakker worden

Hallo allemaal,

Onze zoon van 9 maanden wordt 's-avonds of 's-nachts altijd 1 keer kei hard huilend wakker. Zou dit nou inhouden dat hij aan het dromen is ofzo. Als we hem zijn speen geven en zijn muziekje aanzetten dan slaapt hij wel gewoon verder maar ik zou weleens willen weten waardoor dit nu precies kan komen.

 
Hoi Rianne,

Mijn zoon heeft dat ook een poosje gehad en gelukkig is het nu zo goed als over! Na een week of 3 ging het weer beter. Hopelijk duurt het bij jullie ook niet meer zo lang.
Ik heb er geen verklaring voor gevonden, maar volgens andere moeders zou ht kunnen komen doordat je kleintje een hoop nieuwe indrukken heeft te verwerken in zijn slaap.
Sterkte er mee!

groetjes Nadia
 
mijn zooontje heeft dat ook gehad als ik dan bij hem kwam had hij zijn ogen dicht maar huilde wel heel gek was dat ik deed dan ok zijn muziekje aan en dan sliep hij weer verder, ik heb het ook maar op dromen gehouden.
 
Hoi Rianne,

Het schijnt inderdaad zo te zijn dat kindjes heel veel dromen. Ik heb een tweeling van bijna 8 maanden waarvan er eentje veel droomt en dan ook hard schreeuwt, de ander hoor je helemaal niet.
Kinderen verwerken 's nachts meestal dat wat ze overdag mee hebben gemaakt. Het ene kind is er gevoeliger voor dan de ander. Het wordt vanzelf weer minder.

Groetjes Petra
 
Ik hoorde op het cb, dat kinderen rond de 8/9 maanden inderdaad veel dromen. En daardoor vaak wakker worden. Wij hebben er nu ook mee te kampen. Akim is 's nachts/'s avonds ook vaak 1 keertje wakker en dan huilt hij erg. Hij is dan bijna niet te troosten en heeft zijn ogen nog niet eens open.
Op het cb zeiden ze dat je ze dan echt wakker moet maken, omdat ze anders weer gaan dromen.
Nou dat hebben we gisteravond wel meegemaakt hoor. Ik probeerde hem wakker te maken, maar hij bleef huilen. D evolgende keer probeer ik het ook met een muziekje.

Groetjes Vivian
 
Terug
Bovenaan