wakker worden

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Ik heb een zoontje van bijna 1.5 jaar die nu al ruim 6 maanden iedere avond om 23.00 uur wakker wordt. Hij is dan helemaal panisch aan het huilen en op zijn eigen kamertje niet stil te krijgen.
Mee naar beneden nemen helpt maar zodra we terug naar boven gaan begint het weer van voren af aan.
We hebben hem al een kwartier lang achter elkaar laten huilen(schreeuwen) maar hij geeft gewoon niet op. Wat inhoudt dat we al 6 maanden bijna iedere dag met z'n 3-en in ons bed slapen want dat gaat perfect!
Heeft iemand ook zoiets gehad? Of tips wat we zouden kunnen doen!

Groetjes

Poeh lastig! Maar als jij er geen probleem mee hebt dat jullie met z'n allen in bed slapen, dan zou ik het lekker zo laten. Anders zou je misschien een knuffeltje kunnen gebruiken of hetzelfde ritueel aanhouden als dat jullie hebben als hij op de gewone tijd naar bed gaat. Persoonlijk zou ik hem niet mee naar beneden nemen, dat is natuurlijk hartstikke gezellig, maar jij kent je kind het beste.
Mijn dochter wordt ook regelmatig krijsend wakker en wij halen haar dan uit bed en gaan met haar naast haar bed op een stoel zitten. Vaak kunnen we haar dan na een minuut of 5 weer in bed leggen, meestal wakker.
Ik hoor ook vaak het advies om even naar je kind toe te gaan, en gerust te stellen en dan weer weg te gaan. Als hij weer gaat huilen, dan na aantal minuten weer teruggaan, zodat hij weet dat je er nog bent.  Schijnt bij veel kids te helpen, bij de mijne niet.
Succes!

wij hadden dit ook (nu nog soms, ook rond 11 uur. wij lieten hem een kwartiertje gaan en gingen anders naar boven met een fles warme melk, droge luier om en dan het ritueel van in bed hetzelfde, dus muziekdoosje aan fles drinen en weer in bed leggen, gaat nu perfect maar af en toe weer wakker en dan doen we het weer zo.

ik weet dat een fles nu niet meer word aangeraden, maar zo zijn de nachten wel rustiger geworden bij ons, en zodoende ook de dagen en steeds meer rust, en die fles, .... die gaat er van zelf wel weer een keer vanaf

Terug
Bovenaan