wakker zijn

Hoi Meiden,

Vraagje, hoe lang zijn jullie kotertjes ongeveer wakker op een dag? Mijn zoon van bijna 10 weken is echt nog maar weinig wakker. Hij is met de voeding ongeveer 45 min. op (met verschonen, boertje enz) en dat is het dan. Hij is ook echt moe dan daarna.

Ben benieuwd heo dat bij jullie is.
 
Mijn dochter is 12 weken en dat verschilt nog wel eens bij haar. De ene keer is ze na een voeding 2 uur wakker de andere keer valt ze gelijk na een voeding in slaap.
Ze slaapt overdag 4-6 uur per dag. Is volgens mij veel, maar ze zal het wel nodig hebben.
 
45 minuten is heel normaar hoor. alle kindjes van zwangerschaps cursus (12) hielden dit ook maar vol. slapen is heel erg goed voor de ontwikkeling.
pas over enkele weken zijn ze wat langer wakker. babts slapen meer dan ze wakker zijn.
groetjkes M.
 
Niet alle baby's slapen zoveel hoor ! Wij hebben een zoontje van 15 weken en hij sliep vanaf het begin heel weinig. Vanaf een week of 6 sliep hij overdag maar een uurtje of 3 en verder was hij wakker. Momenteel slaapt hij alleen van 12:00-14:00 en soms nog even aan het eind van de middag een kort dutje. Hij gaat om 20:00 uur naar bed en slaapt dan tot 5 uur (tussendoor krijgt hij nog wel een fles om 21:30, maar dan slaapt hij direct verder). Vanaf 5 uur wordt hij ieder half uur wakker en moeten we hem met de speen rustig houden tot 7:30 (ochtendvoeding).En dan is meneer dus weer klaarwakker en klaar voor weer een nieuwe dag ! Al met al behoorlijk vermoeiend, zo'n drukke en energieke beeb. En sommige kindjes hebben gewoon minder slaap nodig, want hij ontwikkelt zich zelfs op een aantal vlakken veel sneller dan gebruikelijk. Zo zie je maar dat ieder kind anders is. De één slaapt veel, de ander weinig
 
Terug
Bovenaan