Wakker

Hallo mamma's en pappa's
Een vraagje over wakker zijn. Hoe lang was/is jullie kindje van 6/7/8 weken overdag wakker? Ons kereltje is na elke voeding (om de drie uur) wel ongeveer een uur wakker? Maakt niet uit waar hij ligt, bed, box, kinderwagen. De arts van het CB zegt dat kleine kindjes zoveel mogelijk moeten slapen. Maar ik vindt het vervelend wanneer hij almaar wakker in zijn bedje licht, alsof ik geen aandacht aan hem wil besteden... Even knuffelen en in de box graaien en kijken kan toch geen kwaad? Wel is hij een temperamentvol mannetje, er ontgaat hem niets. Maar wanneer hij moe is wil hij echt wel slapen.... Wat zijn jullie ervaringen?
 
Onze dochter was ook na elke voeding ongeveer een uurtje wakker, ik zou me niet te veel zorgen maken.
Ik speelde ook altijd even met haar en ze lag ook in de box, en ik zag dan
vanzelf wel wanneer ze moe werd en dit was inderdaad een uurtje later en dan bracht ik haar naar bed.
Ze sliep dan weer tot de volgende voeding.
Gewoon goed je gevoel volgen dat werkt bij mij het beste.
Succes
 
Als hij zoveel wakker is dan is dat zo. Het zijn allemaal gemiddelden van hoeveel ze moeten slapen. Pittige kinderen slapen minder omdat ze zo min mogelijk van de dag willen missen.
als hij lekker in de box ligt heeft hij de kans om te gaan slapen en dat doet hij niet dus hij hoeft niet te slapen. Onze dochter nu 7 week oud slaapt ook niet alle dagen zoveel uur. Vandaag heeft ze tot half 1 geslapen en het is nu half drie en ze is nog steeds wakker. Dit is echt per kind verschillend. Je moet niet teveel luisteren naar de consultatieburo artsen. Die zijn vooral goed om de prikken te zetten die je zoon moet hebben en om te wegen en te meten wat de lengte is.
 
mijn zoontje slaapt overdag maar heel weinig. maar dit is niet erg hoor, als ze moe zijn slapen ze wel in .en 's nacht haald hij de schade in. op het consultatie bureau moet je veel dingen niet te serieus nemen. zij doen het via het boekje en geen enkel kindje leeft volgens dat boekje.
op ons bureau zeiden ze van ons kind op een gegeven moment dat hij een kiss syndroom had. bleek achteraf bij de huisarts dat het gewoon een verrekt spiertje was en met fysiotherapie te verhelpen. dus ammahoela met het cons.bureau.
 
Hoi,
Mijn zoontje sliep ook niet zo heel veel. Ik ben pas met ongeveer 10 weken begonnen om hem met het middagslaapje
in zijn bedje te leggen. Daarvoor lag hij de hele dag in de box of in het wipstoeltje. Hij had en heeft het daar
prima naar zijn zin. Hij sliep er wel om. Nu hebben we dus het voordeel dat als die kleine moe is hij overal kan
slapen. Na de late voeding en de middagvoeding gaat hij dus wel gewoon naar bed. Je moet vooral je eigen gevoel volgen. Ik wou hem toen lekker bij me hebben en dat heb ik ook gedaan.
Hij heeft er geen schade van ondervonden want hij heeft nu een prima ritme en is vrolijk en actief.

Even naar die andere dames, iedereen
heeft natuurlijk recht op een eigen mening. Maar ik vind dat jullie wel een beetje kort door de bocht gaan over het cb. Ze doen echt wel wat meer dan wegen, meten en prikken. Veel van wat ze doen merk je gelukkig niet eens want dat is bij problemen.
En als je niet tevreden over iets of iemand bent dan kaart je dat toch aan?
Wees blij dat je kindje in dit land is
geboren en zo goed in de gaten wordt gehouden!

Groetjes
 
Mijn dochtertje van 5 weken slaapt ook erg weinig overdag. Ze wil alles zien en horen. Met grote ogen kijkt ze de hele dag rond vanuit haar wipstoeltje. Door het wakker zijn overdag, slaapt ze daarentegen 's nachts lekker door. Alleen maar voordelig zou ik zo zeggen!
 
Mijn meisje van bijna 8 weken slaapt juist heel veel. Ik vroeg me ook al af of dat normaal was of niet. Soms slaapt ze vrijwel meteen na haar voeding weer tot de volgende voeding. Ze slaapt dan ongeveer 21 uur in een etmaal zeg maar. Maar ja, ze zal het wl nodig hebben, toch?????????
 
Als je kind ook maar echt wakker is tijdens de voeding en dus heldere momenten heeft zou ik me niet teveel zorgen maken over teveel slapen. Ieder kind is anders en ieder kind heeft andere slaapbehoeftes! Kijk naar je kind of hij of zij gelukkig is en ga niet vergelijken met anderen. Dan doen we allemaal veel te vaak en dat is niet goed denk ik. Daar wordt je alleen maar onzeker van.
 
Terug
Bovenaan