Wakker

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe lang jullie kindjes al wakker zijn overdag. Jinte is, inclusief de voeding, ongeveer 2 uurtjes wakker. Ze is dan heel alert en vrolijk en vermaakt zichzelf in de box. Maar volgens het cb zou ze eerder naar bedje moeten. Maar dan gaat ze echt niet slapen. Ik ben dus heel benieuwd hoe dit bij andere kindjes is.
Dit is trouwens niet de hele dag zo. Om ongeveer 5 uur begint haar huiluurtje (nou ja, uurtje, zeg maar uurtjes, want dit gaat meestal door tot de laatste voeding, haha).

Groetjes!

Tja, ieder kind is anders hoor. Ik vind het heel apart dat het CB daar moeilijk over doet. Als ze gezellig is, en vermaakt zich goed, who cares? Ik geloof dat het ene kind met 12 uur slaap per 24 uur toe kan, terwijl een andere baby wel 20 uur slaapt.

Joost is juist een echt slaapkopje. Die krijgt zijn voeding, speelt dan max een half uur, en gaat daarna weer voor een paar uur onder zeil. Die red dus die 20 uur wel bijna.

Ik heb ook ergens gelezen dat babymeisjes minder slaap nodig hebben dan babyjongens. Ergens halverwege het jaar draait dat om, en dat blijft dan ook altijd zo.

Dus maw. Maak je niet druk. Als jij als moeder vind dat Jinte het gewoon goed doet, doet ze het goed, en hoef je haar echt niet extra op bed te leggen.

I agree!! Liam slaapt 's avonds pas tegen half 11!! 's morgens daarentegen slaapt hij zo tot 9 uur....ik moet hem zelfs soms wakker maken, omdat 'ie anders te lang zonder voeding zit!
Als jij denkt en voelt dat het goed is, dan laat ze van het cb mooi in de ......zakken ;)

Dani slaapt over dag meestal 3 uur en 1 uurtje wakker tot rond 15u dan is hij meestal klaar wakker tot 19u maar dan is hij ook helemaal op en wil dan echt de nacht in! (als ik hem tussen 15u en 19u in bed leg slaapt hij 10min. en gaat verder liggen mopperen omdat hij eruit wil!)dus dat doe ik niet meer.

Volg je kindje en doe wat je kleine nodig heeft en luister niet naar andere adviezen als jij denkt dat goed is!! De ene heeft nou eenmaal minder slaap nodig als de ander!!

Groetjes Joyce

Daar let ik helemaal niet op... Ze is een slaapkop en slaapt graag uit. Goh, van wie zou ze dat hebben... Tussen de voedingen door slaapt ze ook natuurlijk maar is ook veel wakker. Als ze niet bij iemand op de arm ligt en er niemand met haar speelt (aaahhh.....dat klinkt zielig!) dan ligt ze flink om zich heen te kijken om vervolgens in slaap te vallen. Soms valt ze zelfs tijdens het huilen in slaap... We waren net een slaapritueel aan het invoeren door haar om 7 uur in bed te leggen en ook 's middags, maar met deze hitte is het niet te doen. We zijn nu even goed aan het doortochten hierboven. Zij ligt lekker in de box beneden waar de airco staat! Die hebben we een paar dagen geleden speciaal voor haar gehaald.

Bram slaapt ook weinig hoor. Halve uurtjes overdag, meestal op de middag is hij wel 2 tot 3 uur onder zeil. En 's avonds pas goed na zijn avondvoeding. Speelt niet zo lang, is het wel zat, wil dan bijv bij je zitten of in de wipstoel, als ie mama maar ziet ;)
Als ie moe wordt leg ik hem wel weg, laat hem ook wel huilen, want als ik doorzet gaat ie wel pitten.

mijn tweeling is vaak savonds erg wakker en wil dat idd op schoot dan wel met of zonder speen(zuigbehoefte) overdag wisselt het..in de ochtend slapen ze meestal vrij snel na de voeding en smiddags zijn ze veel wakkerder! en willen dan ook de aandacht..leg ik ze in de box dan gaan ze huilen na 10 min,pak ik ze op dan is het weer goed..lastig om te bepalen hoelang is ze moet/mag laten huilen..kan moeilijk de hele dag met een kindje op schoot zitten,zijn wel met zn tweeen..

liefs zonnetje

Terug
Bovenaan