wakker. .

Dit is al de zoveelste nacht dat ik rond dit tijdstip wakker word. Maar weer in slaap vallen ho maar!

Ben zo langzamerhand uitgeput van die korte nachtjes!! Iemand nog tips om weer in slaap te komen??

Breek even in vanuit het juli forum.
Soms helpt het me om dan wat warme dranken te drinken (thee, hot chocolat enz.) of iets te eten wat licht verteerbaar is: beschuitje of wat vla.
Hoop dat je er wat aan hebt! Zo vroeg wakker zijn is echt niet tof!

Je moet maar zo denken: het is niet aangenaam, maar je went wel alvast aan de gebroken nachten. Ik ben 5 juni bevallen en tot nu toe 4 erg gebroken nachten. Nog erger als tijdens de zwangerschap, dus...... Maar ja, dan heb je wel een baby in je armen en dat is wel heel anders als dat je niet kunt slapen vanwege je buik. Ik weet het..... Had er de laatste weken ook last van en dan nog de angst/spanning voor de naderende bevalling.... Sterkte. Ik dronk inderdaad ook wel eens een glas warme melk. En de laatste week heb ik Passiflora van Dr. Vogel gebruikt. Dat zijn rustgevende tabletjes. Dat hielp heel goed voor mij. Sterkte!!

Hier een lotgenoot. Ben nu sinds 3u wakker. Het ging de laatste weken wel goed, maar vandaag is het weer compleet mis. Bij mij werkt het beste geen lichten als ik naar het toilet ga en vooral nergens over nadenken/piekeren. Onze kinderen zitten allebei onder de krentenbaard en ik maak me daar erg zorgen over. De zalf helpt niet, de plekjes gaan niet weg en onze jongste heeft er sinds gisteren 9 nieuwe plekken bij, waarvan een hele grote in haar gezicht. Onze oudste heeft er ook weer een meer. Ik snap er niks van. Ik zit al een dag te wachten om de huisarts te bellen. Ik wil die krentenbaard weg, zeker met zo'n kwetsbare pasgeboren baby op komst. Dus ben ik maar aan het malen over of ik iets verkeerd gedaan heb, wanneer ik naar de huisarts mag komen, wat de assistente zal zeggen, of ze een antibioticakuurtje krijgen of dat gaat helpen of niet, of er nog tactieken zijn om te voorkomen dat de baby het krijgt of de meiden elkaar of zichzelf nog verder zullen besmetten. Ik heb besloten dat ik vandaag nog een nieuw badje ga kopen en dat er andere hydrofielluiers moeten komen, zodat die van de baby ook herkenbaar zullen zijn voor mijn man en dat ik overal desinfectiegel neer wil zetten. Wrs een zwaar overtrokken plan, maar ik houd mezelf er wel goed wakker mee.
Naast mijn blaas die me zeker 1 a 2 keer per nacht wakker maakt, heb ik ook nog een net zindelijke dochter van 2,5, die om 3u wakker wordt om een plasje te doen. Ze scharrelt dan met het potje naar de badkamer (naast onze slaapkamer; helaas kan ze haar kamerdeur open maken sindskort ook al staat de klink omhoog), leegt het, spoelt netjes door en kruipt dan linea recta ons bed in. Heel aandoenlijk, maar onze dochter slaapt het liefste letterlijk bovenop je of kaapt op z'n minst mijn kussen. Het slaapt echt waardeloos met haar in bed. Mijn man nam haar vannacht dan ook weer naar haar eigen kamer, valt daar in slaap, maar uk was nog wakker, dus die ligt nu weer in ons bed. Gezellig hoor. Ik vraag me af of we wel toe zijn aan een baby; het is echt een chaos! En die gedachte houdt me dan weer wakker.

Heel veel succes met de laatste loodjes en ik wens ons heel veel slaap toe!!

hej Jippie02,

Ik zou gewoon de dokter bellen en kijken wat die zegt, misschien verklaren ze je voor gek nou jammer dan heb je wel direct duidelijk antwoord! straks bel je niet en zeggen ze waarom heb je niet gebeld, bij twijfel gewoon bellen.

Ik snap dat het dan ff chaos is met al 2 kleintjes in huis voor ons wordt het het 1e kindje..

nog 6 dagen en dan ben ik officieel uitgerekend.

Terug
Bovenaan