wakkere periodes

Heb eens ff een vraagje: wat doen jullie kleintjes in de wakkere periodes. Wiebe is nu 5 maanden en soms kan hij zich heel goed alleen vermaken, maar soms...
Houden jullie je altijd bezig met jullie kindje als het wakker is?? Of hoe vullen jullie die tijd in? Wiebe is nu 2 u tussen zijn voedingen wakker en hij eet ca een kwartiertje, ja het is een slokkertje, kan het niet afleren, hij blijft dan nog eventjes zitten op mijn schoot. En daarna wordt hij verschoond en daarna begint het spelen.

Deze vraag komt doordat er gisteren een bevriend koppel hier was en die kleine werd constant rondgedragen en die waren er constant mee bezig, ze zijn hier geweest van half 2 en om half 7 gingen ze naar huis en die kleine heeft een half uurtje geslapen in een wiegje. Maar zij laten hem slapen op de arm of in de zetel, anders slaapt hij niet, zegt ze. Dus, ik vroeg me af of wij dan wel zo goed bezig zijn, niet met zijn slapen, maar met zijn spelen.

Dus, zijn jullie veel met jullei kindjes bezig als ze wakker zijn???
grtjs, bea

Hoi Hoi Bea,

Prima toch zoals jullie het doen? !
Tristan is ook 5 maanden en kan zich ook prima vermaken. Speelt lekker met zichzelf in de box of op een speelkleed. Vermaakt zich ook zeker zo goed met kijken naar wat mijn vriend en ik doen in de huishouding of met koken. Ik kan daar alleen maar van genieten. Moet jij ook gewoon doen. Tristan is ongeveer 1,5 a 2 uur wakker. Ik probeer een keer per dag een stukje met hem te gaan lopen en knuffelen is inderdaad rond voedingstijd. Zowel Tristan als wij voelen ons hier goed bij. Als je een kind alleen maar ronddraagt leert het nooit zichzelf te vermaken lijkt mij.

Ik heb op visite ook geen kind aan Tristan. Als hij moe is valt hij gewoon in slaap, of dit nou in een box is of op bed. Heerlijk. Maar ik moet toegeven: als ik ergens op visite ben waar ook kleine kinderen zijn, vraag ik mij ook wel eens af of ik mij niet meer met Tristan moet bezighouden. maar als hij zich vermaakt is het toch oke?
Bedenk ook wel dat je, ook al ligt hij alleen in de box te spelen, altijd nog wel met hem bezig bent, door even je stem te laten horen of even een aai over de bol te geven.

De tevredenheid van je kindje lijkt mij hierin een goede graadmeter. En zeg eerlijk.... heerlijk toch om zo'n tevreden spelend kindje te hebben?

Groetjes Peggy (mama van tristan 24-12-2005)

ja idd, als hij tevreden is, maar wat als hij niet tevreden is, je gaat me toch niet zeggen dat je kindje altijd zo goed speelt???? Wat doe je dan als hij zich gaat vervelen??

grtjs, bea

quote: Beke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-05-2006 11:57:38'));

ja idd, als hij tevreden is, maar wat als hij niet tevreden is, je gaat me toch niet zeggen dat je kindje altijd zo goed speelt???? Wat doe je dan als hij zich gaat vervelen??

grtjs, bea

Als Tristan het even zat is, helpt het ontzettend om de "omgeving" even te veranderen. Bijvoorbeeld de box in de keuken zetten bij ons   of een stukje met hem gaan wandelen.
En natuurlijk zit hij ook wel eens lekker bij ons voor de tv.

Wat verder helpt is zorgen dat er niet te veel speelgoed in de box ligt: als je ander speelgoed achter de hand hebt, kun je afwisselen.

Groetjes Peggy

Terug
Bovenaan