wakkere tijden

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
ben ik weer! Ik vroeg me af hoe jullie de tijd met de kleintjes invullen als ze wakker zijn.
Isis krijgt de fles (slaapt meestal van voeding naar voeding), dan is het uitbuiken/knuffelen/spelen op schoot en/of kussen. Dan ga ik haar meestal verschonen (op de commode heeft ze het prima naar haar zin!) en dan  in het wipstoeltje, beetje spelen en mama observeren, dan op een kleed (op buikje oefenen), soms onder zo'n baby gym (sinds een paar dagen, is best overweldigend voor Isis) en dan leg ik haar in de box en laat ik haar zoveel mogelijk alleen spelen, de ene keer met meer succes dan de andere keer,vanuit de box gaat ze bij slaapsignalen naar bed (redelijk voorspelbaar) Ze is ongeveer 100 min. per keer op. Isis kan redelijk alleen spelen, maar houdt ons wel nauwlettend in de gaten, het is ook zo verleidelijk om met haar te gaan spelen/kroelen........
x Esther (Isis 29-11-06)

hier eigenlijk zo'n beetje hetzelfde! Ze is ongeveer 1,5 uur wakker tussen de flessen door.
Ik haal haar uit bed, verschoon haar (zij vind het trouwens ook SUPER leuk om op de commode te liggen, altijd lachen!) en geef haar een fles.
Daarna knuffelen!!!! Mmmm heerlijk, het lijkt nu echt alsof ze "mee knuffeld" en ze geniet er volop van! Meestal ben ik zo nog een kwartier of half uur met haar bezig na de fles met lekker knuffelen enzo.
Daarna doe ik meestal wat oefeningen met haar voor de fysio (ook op de buik liggen, omdraaien oefennen enz) en dan gaat ze in de box of op een speelkleed of in de wipstoel..dat varieeer ik een beetje. Maar dan gaat ze in ieder geval alleen spelen, en ook dat gaat super goed!
Als ik zie dat ze moe word (heel duidelijk te zien aan haar) leg ik haar wakker in bed en slaapt ze tot de volgende fles.
(alleen tussen 16.00 en 19.00 gaat het soms wat moeilijk met slapen)

hallo,

dinand heeft ook best een strak schema op het moment, ik maak hem meestal wakker om half 8 ( anders redt ik het niet om mijn dochter op tijd naar school te brengen) dan speelt hij meestal even op het kleed en in de box, daarna nog even in de wipstoel  of op schoot.Zogauw hij wat hangerig wordt of oogjes wrijft breng ik hem naar bed en slaapt hij tot de volgende voeding. hij slaapt nog wel in de bakerzak omdat hij na het inbakeren niet meteen los kon slapen, in de bakerzak gaat het goed!! ook heeft hij iets last van exceem in het gezicht en zo kan hij zichzelf niet krabben.

groetjes susanne

Hoi hoi,

Als mijn zoontje uit bed komt krijgt hij meteen de fles.
Daarna ook idd. even knuffelen, zingen, boekje kijken op schoot.
(boekjes vind hij echt super interessant.)
Daarna gaat hij in de wipstoel, op een speelkleed of in de box alleen spelen.
Gaat over het algemeen echt goed alleen de laatste dagen gaat hij na tien minuten al mopperen en jengelen.
Maar goed, bij de eerste slaapsignalen verschoon ik hem en gaat hij in bed.
Op de commode liggen vind ook hij super.  

Terug
Bovenaan