Wakkertijd baby 4/5maanden

Wat hanteren jullie als wakkertijd voor een baby van 4/5 maanden? Soms lees ik 1.5 uur maar soms ook 2/2.5 uur. Dit vind ik wel een groot verschil. Ben benieuwd naar jullie dagindeling qua slaapjes/voeding.

Mijn knul is net vier maanden en ik houd maximaal twee uur aan. Soms is hij na anderhalf uur al moe en gaat hij gewoon naar bed. Nooit na die twee uur, behalve voor bedtijd in de avond. Omdat hij maar een kort dutje doet tussen half 4/half vijf is hij dan zeker 2 en een half uur wakker voor bedtijd in de avond.
Kijk zelf goed naar jouw kindje wanneer hij bijvoorbeeld gaat jengelen, oortjes trekken of wrijven in de ogen?

Ik houd max 2 uur aan voor mijn baby van 4.5 maand. Soms is ze al eerder moe, dan gaat ze eerder naar bed. Ik voed altijd na het slapen bv dus heb verder niet echt een schema. Sochtends komt ze er meestal tussen 7-8 uit en savonds gaat ze er tussen 20.00-21.00 weer in. Eerder lukt helaas nog niet, komt vanzelf. Ze slaapt overdag 3 of 4x. Ene keer zijn het slaapjes van 45 minuten, andere keer 2 uur.

Toen ze 3,5 a 4 maanden was, was ze 1.15 tot 1.30 uur wakker. 
Maar dat veranderde in die tijd snel. Bij 4,5 maand kwam ze op eigen verzoek in het 3 slaapjes schema terecht. 
Toen was het zoiets:

half 9 slapen 45 min
half 12 slapen 1,5 a 2.15 uur
3 uur a half 4 slapen afhankelijk van hoe lang ze eerder sliep. 45 min

Als verrassing sliep ze ook wel eens een ander slaapje lang en dan tussen de middag kort, maar meestal ging het zo. 

En na kwart over 4 sliep ze gewoon niet tot bedtijd rond 7 uur a half 8. Gillen als een banshee als je het probeerde. Denk dat ze het toen wel nodig had, maar dat ging gewoon niet. En rond 5 a 6 maanden was het geen probleem meer. Het was op een jengelige baby na ook eigenlijk geen echt probleem, want ze ging gewoon goed slapen. Rond etenstijd was het dan even gedoe, maar zodra ze in bad mocht was ze weer vrolijk. Daar verdeden we de tijd een beetje mee tot ze wel weer ging slapen. 

Dus 4 maanden of 5 maanden was hier een groot verschil. 

Onze zoon is 4 maanden. Ik hanteer een wakkertijd van 2 tot maximaal 2,5 uur.

Meestal 7 uur wakker
Slaapje van 9 tot 10 in bed
Slaapje van 12.30-14.30 in bed
Slaapje van 16.30-17.30 in de kinderwagen of auto in bed lukt niet.

En dan 19.00-19.30 uur naar bed.

Terug
Bovenaan