Wakkertijd baby 9 maanden

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>Mijn dochter is nu 9 maanden, ze kan telkens max 2 uur wakker zijn tussen haar slaapjes. Is dit normaal? Ben er een beetje onzeker over, heb het idee dat 2 uur wakker voor haar leeftijd erg weinig is. Rekken lukt niet, na 2 uur is ze echt weer moe, huilerig, mopperig niets is dan goed.</p><p>Ervaringen zijn welkom!</p>

Mijn zoontje is ook 9 maanden en heeft precies hetzelfde. Ik heb al vaker horen zeggen dat zr op deze leeftijd niet meer zoveel zouden hoeven te slapen, maar wat dan? Ik ga hem niet ophouden tot huilens aan toe omdat hij moe is en ik vind dat hij niet mag slapen. Ik ben van mening dat ieder kind anders is en je moet luisteren naar jouw kind. Soms heeft mijn zoontje zelfs dat hij maar een uurtje wakker kan blijven. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Je kent je kind uiteindelijk het beste. 

Gewoon lekker je kindje volgen! Onze zoon heeft het juist andersom. Volgens de regeltjes zou hij maximaal 1,5 uur wakker kunnen zijn per keer. Vaak begint hij toch pas na 2 uur vermoeidheidssignalen te geven. Eerder op bed leggen werkt niet. Ieder kindje is anders en die wakkertijden zijn ook maar gemiddelden. 

Terug
Bovenaan