Wakkertijd en droomritme

<p>Dag ouders, nog even een vraagje. Ik probeer te werken met het boek baby in een droomritme, gewoon om zelf een beetje houvast te hebben aan wat onze dochter wakker ‘kan’ zijn. Nu heb ik al eens een topic geopend over het niet doorslapen na 45 minuten. Dit laten we gewoon voor wat het is, gaat ze vast vanzelf leren.  Merk dat ze wel moe is na 1,5 uur wakker zijn. Op deze manier doet ze op een dag ongeveer 5/6 slaapjes van 45 minuten. Zo komt ze op ongeveer 3.5/4 uur slaap per dag uit. Op internet lees ik dat babys van 3 maanden nog ongeveer 3 slaapjes doen op een dag, zijn dan wel langere slaapjes.  Zal het op deze manier ook goed zijn voor haar ontwikkeling denken jullie? Of toch maar blijven proberen de 2e slaapcyclus eraan vast te ‘wiegen’ met vaak een verdrietige baby als het niet lukt.</p><p> </p><p>Bedankt voor het meedenken!</p>
 
Ik denk niet dat het slecht voor haar ontwikkeling is dat ze nog 5/6 korte slaapjes doet. Mijn mening is dat slapen gezond is en op deze manier komt ze wel aan haar uurtjes overdag. Als je het zelf niet vervelend vindt, zou ik het zo laten. Onze zoon was ook geen goede slaper. Hij deed 3 dutjes, maar vaak maar van 3 kwartier. Dat is vanzelf goed gekomen. Van de een op de andere dag ging hij 2 dutjes van 1,5 uur doen. 
 
Als ze vaak zo verdrietig is wanneer je een tweede cyclus erachter aan probeert te forceren.. zou ik het laten bij zoals het is. Als ze nu met paar kortere slaapjes tevreden is, zit zij in haar ritme en is het toch goed? Opgeteld kom je aan genoeg slaap. Is je baby tevreden, dan mag je ervan uitgaan dat dat een goede basis is om zich te ontwikkelen (naast vers eten, frisse lucht, knuffels en liefde etc etc). Het kan idd zo maar zijn dat het binnenkort uit zichzelf verandert.
 
Terug
Bovenaan