Onze zoon van bijna zes maanden slaapt steeds beter en is vaak rond 5.30-6 uur wakker. Eerste slaapje overdag van ca. 8.30 uur tot 9.30-10.00 uur. Tweede slaapje van 12.00-12.30 uur tot 14.00 uur en derde slaapje van 16.00-17.00 uur. We moeten hem geregeld wakker maken. Nu zien we eigenlijk dat hij na het laatste slaapje al weer snel moe is: gapen, oogjes wrijven en jengelig. Hij krijgt om 17.00 uur groentehapje en zo laat mogelijk de fles, maar langer dan 18.15 uur kunnen we het eigenlijk niet rekken, want dan hebben we het idee dat we hem echt tegenwerken en dat willen we ook niet.
Is dit herkenbaar voor anderen? Ik heb het boek baby in droomritme aangeschaft omdat ik er hier veel goede verhalen over las en daarin staat juist een wakkertijd in namiddag tot aan bedtijd van drie uur. Nu hoeft dat voor ons ook niet, maar we hopen als hij iets later naar bed gaat hij mogelijk iets langer slaapt in de ochtend.
Is dit herkenbaar voor anderen? Ik heb het boek baby in droomritme aangeschaft omdat ik er hier veel goede verhalen over las en daarin staat juist een wakkertijd in namiddag tot aan bedtijd van drie uur. Nu hoeft dat voor ons ook niet, maar we hopen als hij iets later naar bed gaat hij mogelijk iets langer slaapt in de ochtend.