Wakkertijd

<p>Hai allemaal,</p><p>Ik zit met een issue.. mijn zoontje is 7 weken. Volgens de ‘wakkertijd’ mag hij 60-75 wakker zijn. Nu doet hij al 25 tot 30 minuten over de fles. Dus je snapt dat het verschonen-fles geven-knuffelen-spelen-en weer op tijd in bed liggen in deze tijd heel erg krap is. Vermoeidheidsignalen geeft hij niet echt aan, vandaar dat we hem na een uur altijd weer terug op bed liggen.</p><p>Hoe doen jullie dit?</p>
 
Ik deed altijd gewoon het zelfde als jouw. Ik had altijd een vast schema. Wakker, verschonen, voeden, knuffelen, in box spelen. 60 min wakker. Dit deed ik gewoon tot hij steeds langer wakker werd nu is hij 12 maanden oud en heeft nog steeds een vast schema maar dan anders. Je doet het gewoon goed is zie niks verkeerds. Mijn zoon dronk ook heel lang 30 min soms wel 45 min dat was denk een fase, maar na een tijd dronk hij zijn melk weer in 10-15 min soms 20 min.
 
Bedankt voor je reactie!
ik vind het alleen zo lastig omdat we vaak al niet meer aan het knuffelen en spelen moment toekomen. Dus het voelt af en toe best afstandelijk en voel me daar vreselijk schuldig over..
 
Je kan ook gewoon je kind volgen die van mij legde ik in bed bleef heletijd wakker toen zei de kraamzorg aar ik contact mee had die van jou is gewoon allert en niet moe volg zijn singalem en ga over voor 2 slaapjes zo dat beetje ritme is zo gezegd zo gedaan
Wat die tussen door sliep sliep hij tussen door maar wel 2 lange slaapjes
Dus volg je hard en gevoel
Die van mij kon 2 uur spelen of knuffelen kijken in box daarna ging ik vaak wandelen en sliep hij . En of legde ik hem in bed waardoor die 2 uur sliep en toen weer wakker en zo maar door
 
Die wakkertijd vind ik altijd zo'n raar iets. Gewoon op je kindje letten. Mijn kinderen sliepen beide goed en ook al snel door.

Gewoon je kindje volgen...
 
Mijn dochter gaf geen signalen aan. Maanden gerotzooid met maar 30 minuten slaapjes omdat ik dacht dat ze niet moe was. 
Toen ze bijna tegen de 1 jaar aanliep dat boek van baby in dromenland gekocht omdat het gewoon zielig werd. 
Als ik haar stipt op de wakkertijden in bed legde, sliep ze uren weg. Week ik er vanaf, 30 minuten. Geen grap dit. 
Ik ben toen gaan zoeken naar signalen rondom de wakkertijden en die geeft mijn dochter simpelweg niet. Ze laat pas iets zien als ze al omvalt en dan ben je echt te laat voor een goede slaap. Dus die wakkertijden kunnen zeker nuttig zijn. 
Wat betreft de bovenste vraag. Ik snap je dilemma qua tijd. Maar voor je het weet word de wakkertijd langer. Probeer knuffelen te combineren met het flesjes. Geef die met alle aandacht die je hebt. Klets en geef kusjes. Geniet van dat momentje samen en over een paar weken/maanden is de wakkertijf 1.5 uur en kun je weer veel meer. 
 
Dankjewel!
Ik heb inderdaad hetzelfde als jij beschrijft. Ook mijn zoon geeft de signalen van vermoeidheid niet aan en vaak was ik dan al veel te laat en werden het hazenslaapjes.
Nu ik consequenter ben en hem tussen het uur a maximaal 75 minuten op bed leg, gaat het een stuk beter. Wil niet zeggen dat hij 2,5 uur achter elkaar slaapt, maar hij valt nadat hij wakker is geweest wel weer snel in slaap.
We houden het gewoon nog even op deze manier vol en wachten vol (on)geduld op de tijd dat hij langer wakker is en we meer tijd hebben om lekker te knuffelen en te spelen!
 
Maar sliep ze dan ook gelijk? Ik probeer die wakkertijd aan te houden, maar ze blijft gewoon klaar wakker in bed en huilen. Dan hoofdje aaien en moeite doen valt de soms pas een uur later in slaap.. een hele klus :)
 
Terug
Bovenaan