Wakkertijden

Ik schiet helemaal in de stress al weken lang.. over 3 weken gaat mijn dochter (3.5mnd) naar het kinderdagverblijf! Ik probeer overdag echt heel erg te letten op de wakkertijden.. maar hoe in doen jullie dat als jullie kindjes naar het kdv gaan?

Het lukt dan toch nooit om maar 1.5u wakker te zijn? Thuis aankleden klaarmaken flesje wegbrengen etc. ook in combinatie met een fruithapje oid.. dan is ze toch al snel langer dan 1.5u wakker?

Hoe ziet dit er bij jullie ongeveer uit? Tegen de tijd dat ze gaat is ze 4 maanden dus ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat met kindjes van 4 maanden die ook naar de opvang gaan.

Ps. 1.5u wakkertijd is wel echt de max. Ze is dan ook echt weer moe..

Op gevoel doen en niet zo met die tijden kijk naar je kind doe fruit hapje na slaapje anders vaka op kdv is 10 uur fruit hapje 13 half 1 lunch na slaapje wst lekkers

Hoi, Mijn kindje start deze week met 10 weken al op het kinderdagverblijf. Qua wakker tijden maak ik me niet zo druk om. Waarschijnlijk zal hij op het kinderdagverblijf toch wel anders/minder slapen in het begin omdat hij ook moet wennen. Als het goed is volgen ze toch het ritme van je kindje het eerste jaar en daarna hoeven ze pas meer mee op het schema van daar.
Ik zou gewoon letten op vermoeidheidssignalen en op die dagen niet zo vasthouden aan wakker tijden.

Binnen anderhalf uur kan je je kindje toch wel weggebracht hebben neem ik aan als je jezelf klaar maakt voordat je je kindje wakker maakt? Dan kunnen ze hem daar gelijk op bedje proberen te leggen?

@mamavanzz

Je kan ook een briefje meegeven met een tijdindicatie hoe jullie het thuis doen. Vaak hebben kdv's of iets een systeem waarin ze dit zetten en dus per kind goed kunnen kijken of ze volgens schema gaan. Iig waar ik heb gewerkt was dit wel het geval. Stonden alle schema's in een ipad. En schreven we per dagdeel per kind op wat nodig was. Dus als jij graag wil dat je kindje maar 1.5u wakker is geef je gewoon de richtlijnen van de slaaptijden door. En kan het kdv hier zich op aan passen en rekening mee houden. Komt echt wel goed!

Komt echt goed hoor! Ik werk op een kinderdagverblijf en kleine baby's gaan vaak direct naar bed zodra ze gebracht worden omdat ze dan idd al zo'n 1.5 uur wakker zijn.

Of ze vallen al in slaap in de maxi cosi op de heenweg en dan zetten we de maxi cosi in de slaapkamer en slapen ze dus hun 1e slaapje in de maxi cosi.

Een wakkertijd van 1.5 uur is heel normaal voor kleine baby's en dat weten de juffen echt wel. Schrijf gewoon op hoe jij het thuis doet en ze zullen dat zoveel mogelijk volgen.

Maar verwacht aan de andere kant ook niet dat het precies hetzelfde gaat als thuis, want op het kinderdagverblijf is slapen soms heel moeilijk voor ze en zijn ze daardoor dus soms wel erg lang wakker. Of ze zijn door alle prikkels en geluiden juist heel snel moe en slapen als roosjes uren achter elkaar. Dat weet je gewoon niet van tevoren!

Terug
Bovenaan