wandelen...

Hoi mama's,

even een vraagje van een andere mama. Ik heb een zoontje van 5 weken. Het is best koud buiten kunnen we nu wel gewoon wandelen (wandelwagen) bijvoorbeeld met een kruikje in de wandelwagen? Is dat niet te koud? Hoe doen andere mama's dat??

Groetjes Pino
 
Hoi Pino,

Ja tuurlijk kun je gewoon een rondje wandelen! Maar inderdaad wel met een kruikje en een extra dekentje! En niet uren gaan wandelen natuurlijk!
Heel veel succes en geniet van het zonnetje!

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Daan is van december 2004 en ik heb vanaf dat hij 9 dagen was veel met hem buiten gewandeld in de kinderwagen. Ik heb echter nooit een kruik in de kinderwagen gelgd.
Daan kreeg een wintejasje aan met mustje op en slaatje om en een dekentje over.
Mijn ervaring is dat wij onze kindjes gauw te warm aan kleden.

Groetjes Saskia
 
Femke is van januari 2005 en ben met haar gaan wandelen toen ze 4 dagen oud was. Ik heb nooit een kruikje gebruikt. Dat mocht niet eens van de kraamhulp, is veeels te warm.

Gewoon lekker jasje aandoen, mutsje op, dekentje en lakentje erover, evt 2 dekentjes als het  vriest bv en lekker wandelen. Ik heb een bugaboo en daar zat nog zo'n 'doek' (weet niet goed hoe het uit te leggen) die je over de wagenbak spant.
 
Je mag geen kruik in de wandelwagen leggen als je gaat wandelen,de temperatuur verschil is dan veelste te groot.Je kan wel voor dat je gaat wandelen de reiswieg even opwarmen met de kruik.Je moet je kindje kleden zoals je zelf bent gekleed.Dus jas aan,mutsje op en lekker een dekentje.Dat is warm zat.

Groetjes Sylvia
 
ik heb het ook gewoon gedaan.
en dan nog wel zonder kruik.
de kinderwagen bakken zijn heel warm van mij. en met een dikke deken erin. hebben ze het goed warm.
veel warmer dan mij haha
 
hoi ik heb vorig jaar wat gewandeld zelfs door 30 cm sneeuw
gewoon aankleden jasje aan en onder het dekje   en een lekker kruikje er bij zo kan gerust een 20 min wandelen
veel plezier
 
Probeer het gewoon eens voor een korte wandeling. Kleedt je kindje net als jezelf: jas, muts, sjaal en dan nog een deken eroverheen. Kap van de wandelwagen omhoog tegen de koude wind. Géén kruik, want een kindje moet zelf leren zijn temperatuur constant te houden.

Na de wandeling voel je of je kindje is afgekoeld (in nekje voelen). Waarschijnlijk zul je voelen dat je kindje nog lekker warm is. Zo niet, dan gebruik je de volgende keer een extra dekentje.

Buitenlucht is heel goed voor kindjes. Veel wandelplezier gewenst!

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan