wandelwagen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb even een vraag, mijn zoontje is nu 5,5 maanden (22 nov)
Hij past bijna niet meer in de kinderwagenbak. Wanneer mag hij in de wandelwagen? die van ons kan bijna helemaal plat.Dus in de zithouding hoeft hij nog niet perse.
Nu hoor ik van een heleboel mensen dat je dat zo lang mogelijk moet uitstellen, omdat het niet goed is voor zijn rug????
Hij wil alleen maar op zijn buik in de wagen met de kap naar beneden, zodat hij alles kan zien!aan de andere kant slaapt hij wel erg graag in de bak.

Alvast bedankt,
groetjes

Julia

Hoi,
Wat leuk, mijn dochtertje is ook van 22 november. Ik was nog geen andere kindjes van die datum tegen gekomen.
Zij ligt nog wel in de bak, past er ook nog wel in, ze is niet zo lang.
Als het voor jouw zoontje te krap wordt, zet je hem toch lekker in de wandelwagen. Het is idd beter om het zo lang mogelijk uit te stellen ivm de rug. Maar klem liggen in de bak, lijkt me ook niet echt prettig. En als je de wandelwagen zo plat mogelijk zet, valt het allemaal wel mee, denk ik.
Succes
Groetjes Sil

Hoi hoi,

Mijn zoontje is van 23 nov.
 Ik heb zelf geen kinderwagenbak. Maar hij is zo nieuwsgierig dat hij graag alles wil zien. Slapen doet ie allang niet  meer in de kinderwagen. Daarom heb ik hem ook ietsje omhoog gezet zodat hij een beetje schuin ligt. En dat gaat prima. Hij ligt dan dus eigenlijk nog wel maar een beetje schuin. Dat kan toch geen kwaad lijkt me.  

Hoi Julia,

Heather (15-11) zit al een tijdje in de wandelwagen (wilde echt niet meer in de kinderwagen). Het hangt er een beetje vanaf wat voor wandelwagen je hebt volgens het cb. Als ze er echt rechtop in moeten zitten dan moeten ze eerst wel redelijk kunnen zitten, maar ik heb zo'n wandelwagen die je kan verstellen zodat ze, net als in de wipstoel, een beetje krom ligt/hangt. En daar mag ze dus gewoon in.

Groetjes, KT

Hier hetzelfde "probleem"", ons dochtertje past er nu nog welin maar het duurd denk ik niet meer zo heel lang.
Ik heb toevallig een paar weken geleden in het boekje van de wagen gekeken (wij hebben een quinny) en daar stond in dat als je kindje nog niet kan zitten, dat je wel al de ligstand of de half zit/lig mag gebruiken. Alleen nog niet helemaal rechtzetten zolang ze nog niet zelf kunnen zitten dus!

De mijne is nu 6mnd en zit sinds een week of 2-3 in wandelwagenstand. Nu heb ik een bugaboo die ik goed plat kan zetten. Op het cb zeiden ze dat het gerust kon, sommige kinderen zijn er gewoon echt aan toe en willen alles zien!
Alleen mag ik het nog niet in de hele rechte stand zetten (zitstand) omdat dat slecht voor haar onderrug is. Soms doe ik dat 5 minuten en lachen dat ze dan doet. Ze kijkt dan echt met zo'n blik van zie mij eens!

Het kan dus volgens mij best wel mits je wagen ook plat kan.

Joran ligt nog altijd in de kinderwagenbak. Hij is nu 6 maanden en we hebben hem 1 keer in de wandelwagen gezet (omgebouwd dus) maar dit ging nog niet omdat de riempjes veel te wijd waren. Deze kreeg ik niet goed gesteld.
Maar Joran ligt nu ietsje schuin (handdoeken onder het matrasje aan de bovenkant) en dan lukt het nog, hij is nl niet zo lang.
Ik ben benieuwd hoe lang hij er nog in past...

hoi,

Ik heb gisteren de buggy te voorschijn gehaald, Ik liep namelijk met de kinderwagen en ineens stak jasmijns voetje eronder uit aan het voeteneidn, toen dacht ik ook: dit kan echt niet meer!
Ik heb de Quinny Buzz en dat buggy gedeelte heeft een harde zitting, het zakt niet door maar heeft een soort plaat als achterkant en hij kan bijna helemaal plat, volgens mij kan dat sowieso geen kwaad.

groeten Elke

Terug
Bovenaan