waneer de laatste fles?

he hallo

een vraagje indy is nu 6 mnd en krijgt nog steeds een fles om 11 uur.kan ik die al vervroegen?wat is dan een mooie tijd?

en kan iemand mij een schema geven voor 6mnd?ik ben helemaal de kluts kwijt,

sorry maar alweer een voedings schema vraagje...

Hoi

Ik weet niet of je de laatste fles al kan vervroegen is afhankelijk van je kindje.

Nick nu 6 maanden en drinkt sinds 5 maanden nog maar 4 flessen is wel een flinke knul hoor tenminste vinden wij maar hij zit op de middellijn.

Ons schema is als volgt
rond 7 uur eerste fles   180 met 6 schepjes
tussen 9 en 11 uur fruit
12 uur 2e fles 180 met 6 schepjes
16 uur groente en halve fles van 120 en 4 schepjes
20 uur 210 met 7 schepjes en 3 lepels nutrix

Dit is mijn schema misschien heb je er iets aan
Succes met uit vogelen wat bij jou en je kindje past.
Groetjes Marielle

haha...al die schema's hè. Tis even uitvinden wat voor jouw kindje het beste werkt hè? Ik vind het vaak ook heel moeilijk. Probeer af en toe iets, som werkt het goed en soms werkt het helemaal niet en dan ga ik gauw weer terug.
Maar mijn kindje is nu ook 6 maanden (en een beetje) en het schema van hem ziet er als volgt uit:

8:00 fles 200ml
11:00 fruithapje + wat drinken
12:30 fles (drinkt vaak maar 50ml op) Ga denk ik gauw beginnen met boterham
15:00 liga + wat drinken
16:30 groentehap met aardappel of rijst
19:00 fles 240ml
22:00 bord pap (dus met lepel) van 200ml melk en bambix

Beetje raar misschien om 's avonds een bord pap te geven, maar het werkt goed, het gaat hier rap naar binnen en dan gaat hij weer lekker slapen. Sinds we dit doen slaapt hij ook weer iets langer door 's avonds.

Maar je kunt ook eens proberen om de laaste fles langzaam gaan vervroegen (zo heb ik dat ook gedaan). Eerst een kwartier eerder, als dat goed gaat na een paar dagen weer een kwartier eerder, etc.
Ik ben blijven steken op 22uur. Maar over een tijdje denk ik dat ik de fles van 19uur en 22uur wel samen kan voegen, maar daar is hij nog niet aan toe.

Groetjes

Hoi,

Mijn dochter is nu 4,5 maand en sinds een maand krijgt ze haar laatste fles tussen 19.30 en 20.00u. Daarna gaat ze naar bed en slaapt door tot een uur of 8.
Nu ff niet maar dat komt omdat we het inbakeren afbouwen, ander verhaal dus haha.

Ik kan je dus niet vertellen hoe een schema van 6 maanden eruit ziet want zover zijn we nog niet.
Wat ik heb gedaan was haar fles binnen 3 weken steeds een half uur eerder geven en daarna naar bed. Sinds kort doe ik er ook rijstebloem doorheen, en ze slaapt er heerlijk op. Als ik haar wakker moet maken voor een   laatste fles dan werd ze 's nachts weer wakker en als we haar laten slapen dan slaapt ze de nacht door. Tja dan is de keus snel gemaakt.
Succes

Reneke

Hallo,

lastig is dat. Mij werd de laatste keer verteld dat de laatste fles er af mocht zo tussen de 4,5 en 5 maanden. Bente was toen bijna 4,5 maand en al een tijdje van de laatste fles af. We moesten haar wakker maken voor die laatste fles en als veel dronk, sliep ze 's nachts heel onrustig. Mijn ervaring met de oudste was, toen ik stopte met die laatste fles dat hij rustig de nacht doorging.We hebben toen op een vrijdagavond de gok maar genomen, 19.30 laatste fles en we zouden wel zien. Mevrouw sliep tot de volgende ochtend 7.15 zonder ook maar 1 keer wakker geworden te zijn!
Sindsdien heeft ze geen 5e fles meer gehad en slaapt ze heerlijk door.
Wat betreft een schema met 6 maand.....

Ik heb even op mijn forum teruggekeken van toen mijn oudste 6 maanden was en dit was toen zo'n beetje zijn schema:

7.30 210cc voeding
10.00 fruit + beetje drinken
12.00 1/2 boterham en 150cc voeding
16.00 potje warm eten + beetje drinken
18.30 210cc voeding met nutrix

Maar het blijft altijd lastig die schema's want ze zijn bij elk kind weer anders.

Groetjes Danielle (mv Bente 13.06)

nathalia krijgt vanaf de 5e maand maar 4 flessen. zo ziet mijn schema eruit.

8.00 fles 200cc
10.00 fruit.
12.30 fles 200cc
16.30 fles 200cc
18.00 groente
21.00 fles 200cc+ nutrix

ik gaf ook tot haar 5e maand om 23.30 uur de laatste voeding.
en dat was erg vermoeiend voor mij. ( lig meestal om 22.00 uur in bed)
dus ben ik gaan afbouwen tot 21.00 dat vond ik een mooie tijd.
gelukkig is nathalia ook een slaapkop dus slaapt ze van 21.00 tot 8.00 uur door.

liefs, do

Hoi,

Doreen krijgt nu  3 flessen, wat een uitkomst!!
7.00 fles (210+7)
10.00/10.30 fruit
13.00 fles (210+7)
16.00/16.30 thee/water/diksap (nog niet zo'n succes)
17.00/17.15 gezellig met ons eten.. groenten
nog even naar bed, anders houdt ze het niet vol..
19.00 fles (210+7+ 2 voedingsschep. Nutrix)

Ze kon het niet meer bolwerken, vier flessen en nog groenten en fruit.. Was echt slapen-eten-slapen-eten, enz. Ik kon de vier flessen ook niet korter op elkaar doen, want dan dronk ze helemaal niet.. Ze kreeg bij ons de laatste ook rond 22.00 uur. Nu om 19.00 uur en ze slaapt net zo lang.
Drinkt nu net zoveel met 3 flessen als eerder met 4.. Gek zit dat in elkaar he?

Wij hebben bij het eerste bezoek van het cb een schemaatje gekregen. En voor 6 maand komt dit aardig overeen.
Groetjes,
Karlien

Mijn dochter is nu ruim 4,5 mnd, en we hebben haar eigenlijk nooit wakker gemaakt voor een fles/borst. Ze krijgt sinds half juli volledig flesvoeding omdat de borst niet goed ging.
Als ze een fles gehad heeft speelt ze even en dan gaat ze naar bed. Pas als ze uit zichzelf weer wakker wordt krijgt ze weer een fles.
Het resultaat is dat ze 's avonds soms na de fles van 5 of 6 of 7 uur (net wanneer ze is geweest) naar d'r bed gaat, en dan gelijk de nacht in gaat. Afgelopen nacht zelfs klokkie rond geslapen!

Ik heb niet echt een schema, maar ze krijgt 4 a 5 grote flessen (220 a 240 cc water met 6 schepjes poeder) omdat ze nog wat lastig poept. Ook krijgt ze 1 keer per dat een dosis lactulose. Het gaat nu redelijk met poepen, maar nog niet dagelijks.

Ik wil pas over 4 wk met potjes beginnen, het meeste zelf gemaakt, maar voor het gemak af en toe ook kant en klare potjes.

Groet, Liesje

Terug
Bovenaan