waneer eerste dag,laatste menstruatie?

A

Anoniem

Guest
Hey allemaal,

Zoals al eerder een x in 't forum aan te hebben gegeven gaan m,n man en ik voor ons 3de kindje 'klussen' en wilde we in juni met de pil stoppen.
Nu ben ik enorm aan 't twijfelen over de eerste dag van de laatste menstruatie.
Ik werd 18 mei ongi +- 4á5 dagen erg en nog zeker 4á5 dagen een beetje rosig/donkerbruine afscheiding (vond ik voor m,n doen al erg raar!) daarna weer aan de pil gegaan. (25 mei) we wilde dan de maand erop stoppen en er voor gaan
Maar ik werd ziek en een paar dagen aan de diaree (sorry voor de details) en werd 30 mei weer ongi (door de pil heen, maar dus door de diaree!)
Werd maar 1 dag ongesteld.
M,n man en ik hebben besloten ook gewoon dan maar met de pil te stopen.
Ik heb dus tussen 25 mei en 30 mei (meen 4 pillen geslikt) die niet goed zijn opgenomen in m,n lichaam anders werd ik niet ongi.
Moet ik nu van 30 mei uitgaan (is mn laatste menstruatie) ondanks dat dit maar 1 dag was? of gewoon 18 mei aanhouden?
Nu word een eerste 'test/NOD' dag namelijk erg moeilijk in schatten

Weet iemand raad? wat zou jij doen?

Hoi hoi,

Het verschilt natuurlijk heel erg per lichaam hoe de pil werkt. Toen ik stopte had ik gelijk een goed geregelde cyclus van 27 dagen en na een paar maanden stoppen altijd 28 dus erg netjes. Het kan zijn dat dat bij jou ook zo is maar mischien ook niet. Ik zou uitgaan van de eerste dag van je vorige (echte) menstruatie en niet van die ene dag. En het zal toch eerst even aankijken zijn hoe jou cyclus gaat verlopen en pas dan krijg je meer zekerheid over wanneer jou vruchtbare dagen zijn. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!

Groetjes Miranda  

Ik zou 28 dagen tellen vanaf die ene "late" dag (30 mei). Omdat je het nu niet zeker kan weten en je dan altijd aan de goede kant zit. Bij een positieve test is ie dan zeker niet te vroeg gedaan. Dat voorkomt teleurstellingen. Als je zwanger bent kunnen ze daarna wel de precieze datum uitrekenen en als je het niet bent, dan voorkom je de teleurstelling van te vroeg testen.

Succes!

Hey,

Nog even hierover.

Had dus 18 mei 1e dag laatste NOD
heb tussen 25mei en 30 mei 3á4 x een pil geslikt.
Door diaree,pil niet goed werkzaam :s
En 30 mei 1dag ongi.
Hierna geen pil meer gehad.

uitgaand van 18 mei:

Wat is je vruchtbare periode

Laatste menstruatie:  
18 mei 2008

Cyclusduur:  
28

Meest vruchtbare dag:  
31 mei 2008

Eisprong dag:  
1 juni 2008

Innesteldag:  
6 juni 2008

Positieve bloedtest mogelijk  
11 juni 2008

Positieve thuistest mogelijk  
15 juni 2008
uitgaand van 30 mei:

Wat is je vruchtbare periode

Laatste menstruatie:  
30 mei 2008

Cyclusduur:  
28

Meest vruchtbare dag:  
12 juni 2008

Eisprong dag:  
13 juni 2008

Innesteldag:  
18 juni 2008

Positieve bloedtest mogelijk  
23 juni 2008

Positieve thuistest mogelijk  
27 juni 2008

Zoals je ziet eiersprong (uit gaant van 30 mei = vandaag)
Heb al 2 dagen buikpijn/misselijk
Zou dit dan van de eiersprong kunnen zijn? of...
uitgaand van 18 mei.. ivm NOD dan van 15juni?

Moeilijk hé!
Zoiezo 1e ronde dus weet niet hoe m,n cyclus precies is.
Zal ik gewoon een test kopen? en om de paar dagen testen?

hoop op reacties sorry voor m,n gezeur :s

Kus Marieke

Hey marieke,

Ik denk dat je de eertse aan moet houden. Dat je 1 dag "ongesteld" was is waarschijnlijk een ontrekkings bloeding. Als je de pil gebruikt zorgt die ervoor dat je geen ei-tje maakt. Je hebt dan na 3 weken pil een ontrekkings-bloeding (ongesteld) zoals ze dat zo mooi noemen. Als je bent begonnen met de strip en je vergeet in de eerste week een pil (of bij jouw door de diarre)  dan maakt je lichaam toch een ei-tje en kun je dus zwanger worden.

Voordat je met de pil begon had je toen een regelmatige cyclus en hoe lang ben je aan de pil geweest??

Ik zou als ik jou was nog geen test doen maar het weekend even afwachten, ls je dan nog niet ongesteld bent geworden zou ik misschien toch maar een testje doen. ( ik ben zelf niet zo heel geduldig)

Ik hoop dat je er wat mee kunt, en laat je even weten hoe het is gegaan? jij zit toch ook bij de topic van half juni je NOD??

Groetjess

Hey hey,

Ja zit in de topic half juni
Fijn en dank voor je reactie.
Ik vind het gewoon enorm lastig.
Qua menstruatie
Was ruim 15 voor 't eerst ongesteld en op m,n 15 de ook aan de pil begonen.
Werd op m,n 18de zwanger ,19 bevallen 1e en na op m,n 20e zwanger van de 2de (tussen de 2 zwangerschappen ook maar 4 maanden geslikt!)
Door borstvoeding zwangerschap vrij lang weggebleven.
Ben nu 22 en weer ongeveer 1/2 jaar aan de pil.
Dus kan niet echt uitgaan van een normale cyclus altijd ' kunstmatige' gehad dus.
We wilde in juni stopen met de pil maar doordat ik toch weer ongi werd (als was het maar voor 1 dag!-en ik ziek was) zei ik tegen m,n vriend dit is niet gezond voor m,n lichaam we stoppen er nu maar mee (anders zou ik misschien in 4weken 3x ongi worden.) vandaar die 30 mei!
haha.. heb ook altijd wat !

Ik hou je op de hoogte denk inderdaad maandag of zo even te testen!
Kus Marieke

Terug
Bovenaan