waneer fruithap en doorslapen

hoi allemaal.

mijn vraag is, waneer en hoe kan ik mijn tweeling laten doorslapen en waneer mogen ze een fruithapje.

ik ben moeder van een tweeling, (fleur en kim)
ze zijn nu 12 weken oud, ze zijn met 32 weken geboren dus lopen wel wat achter.

ik geef ze om 23.00 de laatste fv maar dan komen ze weer om 04.00 en dan weer om 08.00
opzich gaat dat al heel erg goed, maar ik zit dan bijna een uur beneden, en ben de hele dag bekaf.
als ik ze zou kunnen stimuleren om door te slapen, zou ik graag willen weten hoe. kan iemand mij daar bij helpen.

en waneer mogen ze een fruithap proberen.

gr ninke fleur en kim

Hoi

Veel mensen beginnen met fruithapje als hun kindje 4 maanden is, maar het is veel beter om te wachten tot een half jaar. Dit omdat de darmpjes voor het half jaar nog niet gerijpt zijn. Als je dan al met bijvoeding begint, is de kans dat ze (later) allergieen krijgen groter dan wanneer je wacht tot een half jaar.

Over het doorslapen: ik denk dat je tweeling zelf bepalen wanneer ze gaan doorslapen  Ondanks alle verhalen die je hoort over kindertjes die meteen al doorslapen, is het heel normaal dat kleine kinderen wakker worden 's nachts. En niet alleen kleine kinderen trouwens, ik slaap zelf ook zelden door.

Groetjes
Eleanor

ja inderdaad begin met ander voedsel na een half jaar, de mijne was 5 1/2 maand

dan was hij er al aan toe en dat mag wel, twee koffie lepels per dag en
zijn ze 6 maanden mogen ze elke keer weer iets meer. en dan mogen ze
ook een beetje warme eten, pas op met nitraatrijke groente. je kindjes
waren vroeggeboren tja

dan slapen ze nog niet door ja het ene kind is het andere niet. maar
als ze zo vroeggeboren zijn, kan het niet zijn dat ze ook met eten wat
later doen heb er eens over met consultatieburo over zij weten mischien
wel waneer je ze fruit, etc mogen

hebben.

succes en geniet van je tweeling.

ps:ga smiddags als het even kan ook naar bed doe ik ook hou je de dag beter vol.

en s'avonds laatste fles lekker samen met je partner doen, als hij/zij
wil. ik weet niet hoe het jullie doen? maar dan hou je het zo mischien
wel vol.

mijn mannetje is nu bijna 5 maanden oud, hij sliep al vrij snel de hele nacht door, was dan ook al best een groot ventje, nu sinds een dag of 10 wil hij ineens weer een nachtvoeding, jammer maar ik kan niet meer dan het hem gewoon geven.
Zo zie je dat iedere baby zijn/haar gebruiksaanwijzing heeft.
Fruit zal ik inderdaad nog wel een tijdje mee wachten, daar slapen ze trouwens echt niet van door hoor, omdat ze eerder zijn geboren zou ik zeker wachten tot ze een half jaar zijn.
ga inderdaad 's middags gewoon even rusten, laat de boel de boel en gewoon doen.
groetjes Martine

Hoi,

Vanaf 4 maanden kun je 's avonds wat nutrilon pap door de fles doen, vaak hebben kindjes dan wat meer in hun buik en slapen ze wel door.
Maar tot het zover is moet je denk ik gewoon afwachten. Ze gaan allemaal een keer doorslapen!!!!

Groetjes

hoi
ik heb met vier maand pap er door heen gedaan en dat ging super maar die van jou zijn drie maanden en dus ook nog te jong voor een fruithapje
groetjes saskia

Terug
Bovenaan