waneer geluiden van de buitenwereld

Hoi meiden,

Ik wil graag weten waneer de baby (in je buik) geluiden van de buitenwereld kan horen. Ik ben nu 13 weken zwanger en in het begin heb ik z'n ketting gekregen met een bal eraan die geluid maakt. Ik wil hem graag om maar zolang de baby het nog niet kan horen vind ik het ook wel weer onzin.

Ik hoop dat jullie het misschien weten.
 
ik raad het je af dat balletje. baby hoort al genoeg gerommel in jouw buik.
en je hebt kans op stuitligging is mij vertelt ik heb het maar niet gedaan wil geen risicos nemen
 
Ik geloof ook vanaf 16 weken. Ik vond het een rotding, zo'n ketting. Het is zwaar aan je nek en op een gegeven moment ging ik me mateloos irriteren aan dat geluid. Maar goed dat is heel persoonlijk. Bovendien denk ik net als de schrijfster hierboven dat je baby al genoeg geluid hoort.
 
Hoi Angelique,

Volgens de lectuur die ik heb, divers, is het gehoor vanaf zo'n 20 weken ver genoeg ontwikkelt om geluiden van buitenaf waar te nemen. De baby kan dan bijv. ook schrikken van harde geluiden (dichtslaan deur, harde muziek etc.).

Het verband tussen de ketting en stuitligging zie ik persoonlijk niet. VOlgens mij is het heel persoonlijk of je zo'n ketting wel of niet wil dragen.

Groetjes, Marjan
 
Hoi,

Ik ben zelf 40 weken en 2 dagen zwanger en heb vanaf de 28ste week zo'n balletje om.

De verkoopster legde mij uit dat als je het balletje omdoet je ervoor moet zorgen dat je rond de 30ste week het balletje heel laag draagt dus het koortje zolang maakt dat het balletje onderaan je buik komt. Dit omdat het kindje met het hoofdje naar het balletje toedraait om het geluid (beter) te horen.

Voor de 30ste week lag mijn kindje met zijn hoofdje nog omhoog toen ik het balletje laag ging dragen is het kindje met het hoofdje naar beneden gedraaid en goed ingedaald.

Voor mij betekend dit balletje heel veel en ik denk zeker dat het geholpen heeft om geen stuitligging te krijgen.

Dus ookal is het allemaal onzin proberen kan altijd!!!!

Gr. van een hoog zwangere
 
Maar het kindje herkent toch ook je stem en het geluid van je hart en dat komt toch allebei van boven? Ik weet het niet hoor, maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet uitmaakt waar je zo'n belletje hebt want als het kind echt op geluid afging dan lagen alle kindjes wiens moeder zo'n ding droeg wel in stuit, toch?

Ik heb er ook een die ik rond een week of 19 een tijdje heb gedragen maar na een paar weken voelde ik me er niet meer zo prettig bij omdat ik bang was dat het teveel van het goede was. Zo'n kind hoort al zoveel, je stem, je hart, het stromen van het bloed en dan nog de geluiden van buitenaf, zo'n belletje leek me net wat veel van het goede. Maar of die redenatie klopt weet ik eigenlijk niet, het was meer zo'n gevoel en daar heb ik maar naar gehandeld.

groetjes, Jane 38+3
 
Ik geloof ook niet echt dat het een stuitligging kan veroorzaken hoor, volgens mij is dat meer bijgeloof.

Of het te zwaar gaat worden om mijn nek betwijfel ik eigenlijk ook het is maar een klein balletje en ik heb altijd kettingen om.

Natuurlijk hoort je kindje genoeg daar ben ik van overtuigd maar ik wil het gewoon proberen, zeker omdat ik het als cadeau heb gehad maar ik vind het ook gewoon leuk. Bedankt voor jullie reacties en adviesen.
 
Terug
Bovenaan