waneer in draagzak???

Dag mama's!!!

Ik ben vorige week bevallen van mijn zoon en ik vroeg me af vanaf welke leeftijd baby's in een draafzak/buikdrager mogen,weten jullie dat?

Groetjes Jose

hoi!
allereerst gefeliciteerd met je kleintje!!!
ik heb bij allebei mijn ukkies een draagzak gehad voor vanaf het begin..
dar moet je ff naar kijken, het staat bij de draagzak als je hem koopt, of hij vanaf dag 1 is of vanaf een paar maanden.
de draagzak van esprit is vanaf dag 1, deze vind ik zelf erg prettig.

veel plezier, patricia

Hallo!

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie wonder!

Een draagdoek waarin het kind zijwaarts ligt mag direct na de geboorte. Een buikdrager waarbij je het rechtop met het hoofdje naar je toe draagt mag na een week of 2 als je kindje het hoofd zelf kan optillen. Ook moet je kindje er lang genoeg en zwaar genoeg voor zijn. De maten staan als het goed is in het bijgeleverde boekje. Toch mag je kindje er dan ook nog niet te lang in liggen (hangen!).

Veel plezier en geniet van jullie kraamtijd!

Misschien een beetje late reactie, maar ik zat toevallig op dit forum te kijken.
Je hebt ook een draagdoek (baby cuddle, te koop op www.geboortewinkel.nl). Deze kan je vanaf 1 dag gebruiken.

Succes!

Groetjes, Kar

Hoi,

Ik heb via een fysio gehoord dat het gebruik van een draagzak afgeraden wordt als ze zo klein zijn. dit heeft te maken met de ruggenwervels. Op het moment dat de kleine in een draagzak (dus eentje waar je baby rechtop hangt) zit/hangt, duwt het gewicht   naar beneden toe en drukt alles op de werveltjes. Dit is dus niet goed voor het ruggetje.
een draagdoek is daarom veel beter en kan vanaf dag 1 gebruikt worden.

gr. mir

Terug
Bovenaan