Waneer is het onze beurt :(

<p> </p><p>Ik en mijn vriend zijn al aan het proberen voor een kindje sinds  augustus 2020 , ik begin wat ongerust te worden. Is er al reden voor paniek? Bloedtest gedaan  november 2020 en daar was niets op aan te merken. Maar nu zijn mijn maandstonden weer onregelmatig. Meeste mensen zeggen dat ik niet moet stressen maar dan lees je verhalen online ?.  Iedereen rondom me word zwanger en ik ben ontzettend blij voor hen maar het doet pijn...</p>

Hoi Ttcx, voor jou lijkt het waarschijnlijk heel lang, maar 5 maanden (als ik het goed begrijp uit jouw bericht) is eigenlijk nog niet zo lang hoor. Ik denk ook niet dat je nu al in "paniek" moet raken dat het nog niet gelukt is. Heb je ook de pil gebruikt? want je lichaam zal ook eerst moeten ontpillen, voordat je weer een goede regelmatige cyclus hebt. Je zou eens kunnen overwegen om ovulatietesten te gaan gebruiken om je cyclus goed in beeld te krijgen eventueel in ombinatie met een goed app waarin je alles kunt bijhouden. Ik begrijp dat het heel moeilijk is als iedereen om je heen zwanger wordt, ik herken dat gevoel heel goed. Maar ik denk dat je het echt nog even tijd moet geven. In de meeste gevallen wordt geadviseerd om pas naar de huisarts te gaan als je het zelf 12 maanden geprobeerd hebt. Wanneer je ouder dan 35 bent kan dit vaak ook wel eerder. Ik wil je heel veel succes wensen!

Mag ik vragen hoe oud je bent? 
Volgens mij moet je je pas druk maken als het langer duurt dan een jaar...
Wij zijn 2,5 jaar bezig en starten nu met een IUI-traject.
Ik zou je er vooral niet te druk over maken (makkelijk gezegd dan gedaan) want dat werkt averechts. En als het in augustus dit jaar nog niet is gelukt een uitgebreid onderzoek laten doen bij de gynaecoloog.

Hoi hoi,

Ik begrijp je gevoelens alleen ben je nog zo relatief "kort" bezig... ik was 6 jaar bezig. Nu ligt mijn 1e kindje na een lange adem van 6 jaar in de box zij is nu 3 wkn oud.. ik heb het begin vorig jaar voor het eerst los gelaten.. begin januari 2020 had ik met mijn man besproken dat we zkhtraject zouden ingaan na de zomervakantie (2020). Eind april van vorig jaar had ik ineens een positieve test in handen. Ik had het los gelaten..

Succes

Hey hey,
Ik snap wat je bedoel ik heb het gevoel ook eens gehad nadat ik een miskraam had gehad. Het duurde voor mijn gevoel ook weer veel te lang voordat ik weer zwanger raakte. Ook had ik daarbij het gevoel dat iedereen mijn vruchtbaarheid steelde, elk jaar dat ik ergens aan het werk was voor 5 jaren lang werd een collega van mij zwanger of was het vaderschap in aantocht.
Ik was ook heel erg gemeen tegen een collega na mijn miskraam en hij vertelde dat hij opnieuw vader ging worden.
Maar goed, met deze angsten en twijfels bij de huisarts geweest en die had het erover dat in principe de kans 1 op 12 maanden is (1x in een jaar tijd) hij gaf me tips om eventueel de grote momenten sneller te kunnen vinden. Zoals je tempratuur bijhouden als je tempratuur iets hoger is dan normaal dan zit er een eisprong aan te komen. En je cyclus bijhouden/in de gaten houden

Success

Als je al wat langer gestopt bent met hormonale anticonceptie, of die mogelijk zelfs nooit gebruikt hebt, dan kan een onregelmatige cyclus wel een reden zijn om vervroegd naar de gynaecoloog te stappen. Ik was zelf ongeveer zo lang bezig als jij, maar met een cyclus waar geen pijl op te trekken was (35-60 dagen) en cyclusgebonden pijnklachten, terwijl ik nooit aan de pil gezeten had, en werd doorverwezen. Daar bleek ik PCOS te hebben en bovendien een hydrosalpinx (dichtzittende met vocht gevulde eileider). Voor dat eerste ben ik succesvol op dieet gegaan, en voor het laatste geopereerd, en na 10 maanden proberen had ik een positieve test in handen (5 maanden na start dieet en wel weer een regelmatige cyclus (29-32 dagen) en 2 maanden na de operatie).

Op zich is 5 maanden nog niet zo lang inderdaad, maar als je wel een indicatie hebt dat er iets niet klopt bij jou, dan mag je echt wel eerder aan de bel trekken! Als je 35+ bent, mag je bovendien sowieso na een half jaar proberen al aankloppen voor onderzoek/hulp, anders geld inderdaad een grens van een jaar proberen. Hopelijk heb je het niet nodig en wordt je alsnog snel zwanger!

@mootje ik heb 5 jaar de pil genomen. Als ik erover nadenkt is dat best wel lang eigelijk. Ik begrijp dat we  nog niet lang proberen vijf maand is idd niet lang in vergelijking met sommige dames hier. Het is gewoon zo onaangenaam niet wetende of alles wel ok is mijn gedachten hebben de neiging alles in het negatieve te trekken ?en vooral als je geen regelmatige maandstonden hebt is het frustrerend ... Ik heb wel heel veel bruinverlies . Sinds een maand of 2 staat mijn buik ook super opgezwollen 
@sannebeau ik ben bijna 23 jaar ik ben nog jong en dat weet ik haha, mijn kinderwens heb ik wel al van toen ik 20 was. Nu mijn vriend er eindelijk klaar voor is kan het dus niet snel genoeg gaan ? Dus je niet druk maken dat is wel een hele opgave maar we doen ons best :)
@Gebruiker10238100 WOW !  Wat een reis , maar het allemaal waard . Geniet maar van jullie gezinnetje ?
@gebruiker10247679  sorry om dat te horen , het is inderdaad frustrerend ik word soms een onaangenaam persoon om bij te zijn als het ineens gaat over zwangerschap... Vooral als de vraag komt "en nog niet zwanger?" Dat doet vooral pijn. Zoals je het beschrijft is precies hoe ik me voel.
@elsiejoy proficiat! Ik heb een  bloedtest laten doen en daar was alles ok. Ik ben ook al eens naar de gynea geweest en een paar dagen daarna had ik een mentruatie. In 5 maand heb ik 2 maal een menstruatie gehad. Ik heb mijn dieet ook aangepast en leef nu veel gezonder hopen dat dat helpt.... 

Omdat je het zo graag wil, snap ik dat het voor jou nu ellenlang duurt. Als je 10 jaar ouder was dan had je zeker aan de bel moeten te trekken. Denk dat de kans dat er echt iets mis is, zeer klein is bij jou gezien jouw leeftijd (dus niet je medische historie want die ken ik verder niet).
Je kan via een orthomoleculaire arts hulp/advies krijgen om te ontpillen (detoxen) en weer een regelmatig cyclus te krijgen. Heeft bij mij heel goed geholpen. Ik weet dat die arts tegen mij zei dat ze een client had die pcos had (en pds) na 1 jaar met haar dieet en supplementen zwanger is geworden. En een vrouw van 42 jaar binnen 2 maanden zwanger was geworden met supplementen. En allemaal op natuurlijke basis (homeopathisch). 

Terug
Bovenaan