waneer kindje kunnen voelen

Hallo,
Ben nu 18 weken zwanger, en word een beetje gek van de vraag of ik het kindje al voel?? Dit is namelijk mijn eerste kindje en weet dus niet echt hoe het moet voelen.
Wel heb ik al 2/3 weken last van m`n darmen, maar dat zijn ook echt m`n DARMEN veel naar de wc enzo.....
Graag hoor ik jullie ervaringen en meningen.

hallo,

ik ben zelf ook 18 weken zwanger en bij mij vraagt iedereen het ook. de verloskundige heeft tegen mij gezegd dat het meestal bij het eerste kindje tussen de 20 en 24 weken is dat je het voelt. dus we moeten nog even geduld hebben.
succes

Ha, ha, ja, die vraag, om gek van te worden... Als je pech hebt vragen ze dat al vanaf week 14...

Maar mijn 1e kindje voelde ik met 20-21 weken en vanaf dat moment ook bijna dagelijks, en op het einde verlangde ik wel naar rust in de buik ha ha!
Mijn 2e kindje voelde ik al met 13 weken, dus dat verschil is er dus echt.

Nog even geduld dus!

Hallo,

ik zelf voelde de eerste trapje met 16 weken. En geloof me, je herkent het echt wel. De eerste week voelde ik wat maar dacht de darmen. Maar de week erna voelde ik toch echt wat bewegen. Je twijfel is dan meteen weg.

Maar op internet zeggen ze dat je tussen de 20 en 22 weken de baby pas voeld.
In ieder geval moet je met 26 weken de baby voelen. Teminsten dan wil de verloskundige dat je de baby elke dag voeld.

Maar met een beetje pech heb je de plasenta tegen de voorbuik liggen en dan kan je lang wachten voordat je wat voeld. Een meid bij mij op de zwangerschapsgym heeft dat. Zij voeld de baby bijna nooit. Ja, nu met 28 weken voeld ze wat. Als ze stil ligt en de baby stimuleerd en zo'n dingen.

Maar je niet druk.
Je gaat nog genoeg voelen. Ik ben nu 34 weken en ik verlang nu al terug naar de eerste trapjes. Nu is het de hele dag door en de trapjes zijn niet meer zo leuk. Ze doen vaak echt pijn. En dat dan dag in en dag uit, en ik moet nog 6 weken. Ik ben blij als de kleine eruit is en ik eindelijk geen trapjes meer voel. Maar dat ga je nog allemaal meemaken. Hahahahaha.

Veel succes Groetjes Jeanine

Ik voelde het met 15 weken al af en toe. Het kan dus heel vroeg... goed concentreren en misschien voel je dan iets opkomen of langs je baarmoeder wrijven..... echt heel speciaal!

Meestal bij de eerste ga je iets voelen tussen week 20 en 24. Het is zo iets nieuws dat je vaak twijfelt, is dit nu de baby of zijn het de darmen... ga maar eens heel stil liggen, misschien als je je heel erg concentreert kun je het misschien wel voelen. en anders komt het vast binnen een paar weekjes!

Het kan heel vroeg hoor. De eerste voelde ik met 14 weken en dat was ook aan de buitenkant van mijn buik te voelen, geen twijfel mogelijk. Het leuke was dat mijn man gelijk ook het eerste schopje voelde.
De tweede keer voelde ik het met 13 weken, maar alleen aan de binnenkant. Een collega verklaarde me voor gek, tot ze zelf zwanger was van de 4e en het ook met 13 weken voelde en toen wist dat het wel kon.

Terug
Bovenaan