waneer kraamhulp aanvragen?

A

Anoniem

Guest
hallo
waneer kan je het beste kraamhulp aanvragen ik ben nu bijna 8 weken zwanger op een dag na!
is het beter om dat nu al aan te vragen zo (vroeg)
of is het beter om te wachten tot ik 12 weken zwanger ben en de eerste risico maanden voorbij ben!
wat denken jullie???
en waneer kunnen ze zien of het een jongen of een meisje wordt???
dat zou ik graag ook willen weten
ik laat wel een pretecho maken in de 20ste week
maar ze kunnen het toch ook wel eerder zien ?
wat een vragen vandaag hahah groetjes jeannet

Hoi. Ik heb de kraamhulp aangevraagd na de 12 weken echo. Dan ben je idd wat zekerder. Garantie heb je natuurlijk nooit!!!! En over het geslacht zou ik niet weten wanneer je dat kunt zien, maar dat vond ik ook helemaal niet belangrijk! Het is toch leuker dat het een verrassing blijft? (vind ik)

Veel succes met je zwangerschap en geniet er maar lekker van.

Groetjes Suzanne

Hoi,

Ligt een beetje aan de regio waar je woont, maar de kraamzorg instellingen willen graag dat je je zo vlot mogelijk aanmeld. Dit zodat ze zelf een inschatting kunnen maken hoeveel zorg ze kunnen verwachten in die periode. bedenk ook in welke periode je de zorg nodig hebt. Is dat tijdens een vakantie (in jouw geval de zomer) dan zou ik niet al te lang wachten met aanvragen. Mijn vriendin vroeg het laat aan, en heeft daardoor geen volledige zorg gekregen. (en wij wonen niet in de randstad)
Meld ook gelijk bij je ziektekosten verzekeraar dat je zwanger bent. Soms is het zo dat zij de kraamzorg voor je regelen. En tevens kunnen ze dan een kraampakket voor je klaar zetten. Dit krijg je dan ergens in de 7e maand thuis gebracht.

Groetjes, Kat

Hi,

Je vragen over de kraamhulp zijn denk ik wel beantwoord.

Bij mij konden ze met de echo van 18 weken nog niet zien wat het werdt, met 20 weken moest ik nog een keertje omdat ze nog wel meer dingen niet goed kon zien met 18 weken. Toen konden ze het geslacht wel zien.
Maar het lit ook een beetje aan de ligging van je kindje.
Bij een vriendin van mij zagen ze het met 20 weken nog niet omdat de kleine niet goed met de billetjes in zicht lag. 2 weken later zagen ze het wel.

Ik denk dat het voor ieder persoonlijk verschilt of je het wil weten of niet.
Ik weet het wel en heb er nog geen dag spijt van gehad. Wij houden het nog wel geheim voor anderen, het is echt ons geheimpje.

Geniet van je echo!

Liefs,
Mandy

Hoi,

Ik heb het een tijdje terug aangevraagd, volgens mij was ik toen een week of 15 zwanger. Heb bewust gewacht totdat ik minimaal 12 weken zou zijn.
Een pretecho hebben we laten maken toen ik 19 weken zwanger was, en het
was duidelijk te zien dat het een manneke wordt hihi.
Bij de meeste echopraktijken ligt het minimum op 20 weken, maar er zijn sommige die het met 18 weken al doen.
Kijk eens rond op internet....

xx Syrah

Terug
Bovenaan