Waneer mag je beginne met IUI ??

A

Anoniem

Guest
Hoi damens,

Ik heb even een vraagje, ben al meerdere malen naar ziekenhuis geweest om te kijken wat er allemaal loos kan zijn. Heb aantal echo' s gehad om te kijken waneer me eiersprong is, maar de dokter vermoed dat ik niet of nauwelijks een eiersprong krijg ( een hormoon stoornis dus). Ook mij man is getest en die is gelukkig o.k. Ook hebben we een samenlevings test gehad en die was niet zo positief. vijandig baarmoederslijm.

Heb de afgelopen week twee keer bloed moeten laten afnemen om mijn hormoon waarde te bekijken. Wie weet wat je hierna nog kan krijgen en wanneer je evt mag beginnen met behandelingen.

De volgende behandelingen ken ik   hormoonen, IUI, IVF, ICSI.
Zijn er nog stappen voor de IUI ?
Sorry voor de vele vragen maar wil graag weten wat ons te wachten staat.

Op naar het mooie wondertje van de natuur.

hey meis

Ik heb pcos en daardoor groeien mijn eitjes niet! Ik heb daarvoor clomid gekregen en di moet er voor zorgen dat ze groeien en springen!   met iui heb ik geen ervaring! dit is de 1e ronde clomid voor mij!   kus kus

Hoi, je kan misschien nog een HSG onderzoek krijgen, dan spuiten ze contrastvloeistof naar   binnen en kijken ze of er geen verklevingen aanwezig zijn, maar misschien heb je die al gehad.

Bij ons is uit de onderzoeken niet echt iets naar voren gekomen, alleen dat het zaad van mijn man wat aan de trage kant is. We zijn toen gestart met IUI, hebben daar 6 behandelingen van gehad, zonder resultaat en zijn nu gestart met de 1e IVF behandeling.

Succes, groetjes, Pleun

quote: Pleun reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-12-2006 19:41:58'));

Hoi, je kan misschien nog een HSG onderzoek krijgen, dan spuiten ze contrastvloeistof naar   binnen en kijken ze of er geen verklevingen aanwezig zijn, maar misschien heb je die al gehad.

Bij ons is uit de onderzoeken niet echt iets naar voren gekomen, alleen dat het zaad van mijn man wat aan de trage kant is. We zijn toen gestart met IUI, hebben daar 6 behandelingen van gehad, zonder resultaat en zijn nu gestart met de 1e IVF behandeling.

Succes, groetjes, Pleun

Hoi Pleun,
Nee ik heb dit nog niet gehad, ben benieuwd of ik dit nog krijg heb gehoort dat het best pijnlijk is. hoe heb jij het beleeft ?

Hoi,

Je kan eerst nog een HSG en een kijkoperatie krijgen. Bij ons in het zh doen ze die standaard om echt alles uit te sluiten voordat je aan IUI  begint.  Je kan ook eerst een paar mnd aan de Clomid gaan, dit bevorderd ook je eigroei en eisprong.
Voor ervaringen van de HSG kan je terug scrollen op dit forum. Hier kan je veel vinden over HSG en hoe dit ervaren wordt. Maar dit is echt heel persoonlijk. Bij de 1 doet het heel veel pijn en bij de ander stelt het niets voor. Bij mij was het in ieder geval heel erg pijnlijk.

Kruimel

Het viel echt hardstikke mee hoor, ik was op het ergste voorbereid en het was even niet lekker, maar dat is echt nog geen minuut volgens mij. En ja ik zeg altijd maar zo: alles voor het goede doel!

Groetjes, Pleun

Terug
Bovenaan