waneer op bed leggen

Hallo,

Mijn zoon is nu 7 wk oud hij krijgt nog om de 3 uur eten zijn voedings schema is nu 05:30,8:30,11:30,14:30,17:30,20:30,
23:30.
Nu mijn vraag hoe laat leg ik mijn kind dan op bed of moet ik hem beneden houden in de box tot zijn laatste voeding graag wil ik de avonden voor ons zelf houden maar ik ben bang als ik hem bijv om 21:00 op bed leg dat hij in de nacht wakker word en niet meer wil slapen ik weet niet wat ik hier mee aan moet en hoop op een advies of raad van jullie alvast bedankt.
 
Hoi,
Als ik jou was zou ik je zoon na de voeding van 20.30 op bed leggen. Als je hem dan wakker maakt om 23.30 geef je hem weer te drinken en slaapt hij waarschijnlijk (hopelijk) wel weer verder. Misschien komt ie dan nog een keer in de nacht, op zich is dat niet zo raar op zijn leeftijd. Maar het beste is gewoon hem om 21.00 in zijn eigen bedje neer te leggen weg van alle indrukken. Succes!
 
Hoi,

Ons zoontje is bijna 10 weken oud. Vanaf 8 weken oud zijn wij naar 5 voedingen per dag gegaan. Om 6.30, 10.30, 14.30, 18.30 en 22.30. Na de voedingen hou ik hem een poosje op om met hem te spelen, wordt hij moe dan leg ik hem in zijn bedje en hou hem tot de volgende voeding in zijn bedje. Om 22.30 moet hij aardig uit coma komen en drinkt hij de fles terwijl hij half slaapt. Na deze voeding gaat hij meteen zijn bedje in en slaapt meteen weer verder.

Succes.
 
ik deed mijn zoontj om 19.oo in bad en even spelen, dan een voeding om 20.30 en dan naar bed, slaap verzekerd! wel om 22.30 gewoom wakker maken voor de voeding, en dan slapen ze heerlijk! in bad helpt geweldig
groetjes brenda
 
Je moet gewoon een beetje de signalen van je kind in de gaten houden. Mijn dochter begint in de late namiddag altijd met krijsen. Dan krijgt ze een voeding en dan gaat ze naar bed. Tussen 21 en 22 uur maak ik haar wakker voor een laatste luier en voeding en dan gaat ze weer naar bed en slaapt dan tot ca 6.00/6.30. Als je kind na een voeding een heel wakkere indruk maakt, dan kun je hem nog even ophouden, bv. op schoot of in de box en daarna in bed leggen. Kinderen geven vaak prima aan wat ze willen. Vergeet niet dat jonge baby's erg veel slaap nodig hebben.
Mijn kind is haast 4 maanden nu.
 
Rim, mijn zoontje, is 13 weken. Hij slaapt vanaf 5 wk door, en zit vanaf 8.5 week op 4 voedingen. Ongeveer om 8, 13, 18, 23 uur. Dit schommelt wel eens. s'avonds in zijn eigen bedje. Ik moet hem wakker maken voor zijn laatste voeding, deze doet hij dan ook altijd slapend. Vanmorgen kwam hij pas om 9.00 uur.

Succes ermee
 
Mila mijn dochter is 8 weken. Ik ben nu sinds anderhalve week naar 5 voedingen (ong. 7, 11, 15, 19, en 23 uur) en ben erg blij nu ik zo'n regelmaat heb. We leggen haar na de voeding van 19 uur in bed en dat wil dus zeggen dat we om 20:00 gewoon weer een avond met z'n tweetjes hebben...erg fijn. We moeten haar om 23:00 altijd wakker maken voor de laatste voeding, maar ze drinkt haar fles (al slapend) goed leeg. Overdag ligt ze gewoon in de box of op de bank te slapen en 's avonds en 's nachts in haar eigen bedje op haar eigen kamertje. En dat gaat vanaf dag 1 al prima!
 
Terug
Bovenaan