waneer sex met een positieve ovulatietest

A

Anoniem

Guest
hallo ik weet dat er nog meiden mee schrijven die zwanger zijn
en daarom heb ik even een vraagje en dat is wie van jully is er zwanger geworden dmv een ovulatietest want ik heb hem al 2 x positief gezien en nu is mij vraag kun je dan het beste pas klussen op het moment dat hij positief is en zorgen dat je het 3 dagen daarvoor niet gedaan hebt dat dan de sperma cellen erg in vorm zijn want wij doen het meestal op dag 12 13 en 14 positief dan ook en 15 ook 4 dagen achter elkaar maar is da niet een beetje veel?

Hoi hoi,
Ik gebruik ook altijd een ovulatietest.Ben altijd bij de 1e ronde zwanger, maar heb zo'n onregelmatige cyclus (net een test gedaan....ben zwanger....door een eisprong op de 24e dag!) dat ik het echt handig vind, die testjes.
Het is inderdaad slim om een paar dagen voor je eisprong geen sex te hebben, om de reden die jij al beschrijft.Als je dan (bijv. op de 14 e dag) een positieve ovulatietest hebt, klus je DIE dag en de dag ERNA.Da's echt voldoende.
Want je eicel is ook maar 48 uur goed benaderbaar door zaadcellen.(Sorry voor plastische omschrijving)
Op de bijsluiter staat ook dat zodra je een positieve ovu test hebt,  je binnen dat moment en 48 uur moet klussen...Dus dat lijkt mij dan ook voldoende.
Succes!
Groetjes Roos.

bedankt voor je berichtje en van harte gefeliciteerd en hebben jully ook pas geklust op de dag dat je een positieve ovulatietest had ? groetjes

Hoi meiden,
Ik vroeg me inderdaad ook al af of het opsparen zinnig zou zijn, ja dus?
Ik ging zelfs al helemaal rekenen of je dan op de positieve dag  's ochtends of 's avonds moest klussen, maar dat maakt uiteindelijk dus niet echt uit?

dag dames,

Je moet beginnen met klussen op de eerste avond van je positieve test, en dat 3 dagen volhouden. Dan heb je de goede periode te pakken.
Mij is het gelukt en ben op deze manier zwanger geraakt!

Ik heb het  een tijdje terug  aan m'n gynaecoloog gevraagd en die bevestigde inderdaad dat als je een paar dagen voor je eisprong niet klust dat beter is voor de kwaliteit van de zaadcellen.Maar niet overdrijven, maximaal 3, 4 dagen ervoor is voldoende.
Aangezien de eicel maar 48 uur op z'n vruchtbaarst is, heeft het echt geen zin om langer te klussen.
En wat je je af vroeg over 's morgens of 's avonds klussen...Stel je krijgt je eisprong 's nachts, dan is 's morgens klussen natuurlijk beter dan die avond pas, maar ja wie voelt zijn eisprong?Niet iedereen, en komt het 's morgens ook uit...
Als je pas die avond gaat klussen ben je echt niet te laat hoor, daar je zo'n 24 tot 48 uur te tijd hebt.
Wij hebben ook aan paar dagen niet geklust voor m'n eisprong, dit is m'n 4e kindje, weet nu precies hoe het allemaal werkt ha ha!!!
Succes he!!
Groetjes Roos.

Hoi meiden,ik had even een vraagje. Wij zijn deze maand begonnen met de ovulatietesten. Is de test alleen positief op het moment dat de streepjes even donker zijn of is de test ook al positief zodra er een tweede streepje is. 

Pas als de streepjes even donker zijn, of je teststreep zelfs donkerder kleurt dan de controlestreep! Anders had ik heel de maand een ovulatie want ik testte altijd wel een licht streepje :p

Terug
Bovenaan