Ohh jaaa dat is helemaal normaal. je doet het goed door gewoon af en toe 1 slaapje te proberen.
Veel jonge babies hebben die eerste maanden gewoon heel veel behoefte aan jouw nabijheid. Ze kunnen ook nog geen slechte gewoonten aanleren tot een maand of 4-6. Dus je kan gewoon laten slapen waar lukt. misschien lekker op jou, of in een draagdoek zodat je je handen vrij hebt, of wandelend in de wagen, of een babynestje naast je op de bank, in de cosleeper terwijl jij ernaast ook even een dutje doet. Kijk gewoon wat werkt.
Mijn dochter sliep tot 17 weken nergens anders dan op mij, ook niet op mijn man. Alleen wandelend in de wagen kreeg ik er nog wel eens 30 min uit.
Daarna lukte in de box slapen wel, en even later ook even kort in haar bedje. Inderdaad een minuut of 10. daar hebben we gewoon trots over gedaan, en het werd vanzelf langer. met 4,5 maand schoot ze zo in een 3 slaapjes ritme, allemaal in haar eigen bedje. 45 min/1,5 uur/45 min. Heb ik allemaal niks bijzonders voor gedaan, gewoon geduld gehad.
rond 4 maanden komt een slaapregressie waardoor het tijdelijk heel kut gaat, en daarna is een hoop veranderd. Gaan ze melatonine aanmaken, cycli koppelen enzo. Ook in hun ontwikkeling gaan ze vooruit, waardoor ze zich niet meer zo verloren voelen in een ruimte alleen. Google maar eens. Ook op vierde trimester. Na 4 maanden gaat het vaak een stuk beter.