waneer spiraal

A

Anoniem

Guest
hoi meiden
wsneer kan je spiraal laten zetten na keizersnee?
mijn zoontje is morgen 6wk
gr maaike bryan

Mijn gyn. adviseert na 12 weken. Maar het mag al na 8.
Het prettigst is het als je dan menstrueert, dan is het plaatsen minder gevoelig/ pijnlijk.
Ik ben er zelf nog niet uit of ik er een ga laten plaatsen.

Groetjes Mamarieke

ik heb wel geen keizersnee gehad, maar bij mij is na 6 weken een spiraal geplaatst.   Ik had dan wel net mijn menstruatie, dus deed het niet echt pijn.

Heidi

Hoi

Ik heb ook een keizersnee gehad en ik ben 6 weken later op nacontrole geweest en toen is gelijk bij mij het spiraaltje geplaatst omdat ik de dag ervoor mijn menstruatie gekregen had. De gynaecoloog vertelde dat het normaal is om het na 8 weken te doen maar omdat ik al menstrueerde heeft ze het gelijk maar gedaan. Ik moet wel iets eerder terug komen om te kijken of hij goed zit en moet ik wel condooms erbij gebruiken tot die tijd. Het heeft ook te maken met de grote van je baarmoeder die moet voor het mooie 10 cm zijn bij mij was die 11cm van daar dat ik extra voorzichtig moet zijn.
Gr Naatje74

Ik heb ook een keizersnee gehad en krijg hem volgende week donderdag, vienna is dat 11 en een halve week. Ik was met 8 weken op controle en toen wilde hij het niet doen omdat hij bang was door de baarmoeder heen te prikken. Hij zei tegen mij dat je niet ongesteld hoeft te zijn ervoor. In het foldertje staat dat als je eenmaal een kind gehad hebt, het inbrengen een stuk makkelijker is. Dus ik hoop dat het meevalt.

hoi meiden

nou ben maandag naar gyn geweest en heb spiraal gelijk gekregen beter
en bultje was littekenwefsel na kz gr maaike

Ik ben met 8 weken op nacontrole geweest en toen is ook gelijk het spiraaltje geplaatst. Vond het niet echt een prettige ervaring, maar vooruit maar, je bent dan wel klaar voor 5 jaar!

Terug
Bovenaan