Waneer stoppen die bloedingen nou eens?

Hoi allemaal,

Afgelopen dinsdag had ik mijn 2e echo gehad en alles was ok, punt is dat ik last van bloedingen blijf houden. Vorige week had ik nergens geen last van en ik dacht dat gaat de goede kant op maar nu sinds donderdag heb ik weer last van. Iedereen zegt dat ik positief moet blijven want ik heb toch 2 mooie echo's gehad? Mijn huisarts zei dat echo's niet de garantie kunnen geven voor een goede zwangerschap en dat blijft door mijn hoofd spoken. Elke keer als ik weer bloed zie dan zinkt me de moed in de schoenen en ik beleef geen plezier aan deze zwangerschap omdat ik me af en toe zo rot voel en dan vind ik mijn gevoelens ook niet eerlijk ten opzichte van het kleintje dat in mijn buik zit. Ik blijf wel last van mijn kwaaltjes houden maar ik zou er weet ik niet wat voor over hebben dat die bloedingen eens een keertje stoppen want ik ben erg bang voor een 2e miskraam en ik weet niet of ik een derde zwangerschap aan zou kunnen. Ik heb tussen de echo's ook bloedingen gehad en toch groeit de kleine goed met een duidelijk zichtbaar hartje, aankomende donderdag moet ik naar de verloskundige en bij de vorige keer kreeg ik een week voor de afspraak mijn miskraam en daar word ik nu weer aan herrinnerd. Ik vind deze periode zo ontzettend moeilijk ik word heen en weer geslingerd tussen lachen en huilen, er zijn dagen dat ik het helemaal zie zitten maar er zijn ook dagen dat ik door de bomen het bos niet meer zie en vandaag is zo'n dag. Sorry maar ik moest het even kwijt.

Liefs Puk

hoi hoi

Wat vervelend voor je zeg.Ik kan mij voorstellen dat
je er niet helemaal van kunt genieten,maar laat niet
de angst de boventoon voeren want dat is niet goed
voor jou en je kind.Mijn moeder heeft in de zwanger
schap van mijn broer de hele zwangerschap bloedingen
gehad en dat ging ook goed .toen der tijd konden ze
nog geen echo's maken dus datlijkt mij ook eng.Mijn
zus heeft precies het zelfde gehad met haar zoontje en
dochterje maar ook beide keren ging het goed.Het
schijnt veel meer voor te komen dan wij horen.Is het
bij jou misschien zo dat je placenta misschien iets
is verschoven?Daar kun je ook bloedingen van krijgen.
Ik hoop dat je gauw kunt genieten van je zwangerschap
want het is het mooiste wat je kunt overkomen.Ik heb
een zoontje van 19mnd en heb net 3wk geleden een mis
kraam gehad met 12wk dus ik denk ik het ook wel eng
zou vinden mocht ik weer zwanger worden.
Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap en geniet
er toch maar van want je 9mnd zijn zo voorbij.

Groetjes anita

lieve Puk,

Kan me goed voorstellen dat je je ellendig voelt. Je wordt er ook zo onzeker van!
Maar ik sluit me ook bij het verhaal van Anita aan, want je hoort het inderdaad heel vaak dat vrouwen de hele zwangerschap blijven bloeden en toch komt het helemaal goed.
Probeer   daar ook aan te denken! Weet dat het moeilijk is, zeker als je al eerder een mk hebt gehad. Wij zullen allemaal denk ik nooit meer volop van een zwangerschap kunnen genieten, die angst blijft. Maar we bijven hopen dat we allemaal straks wel een mooi kindje in onze armen hebben!
Ik hoop dat het bloeden gauw stopt, krijg jij tenminste wat meer rust in je lijf.
Toch lekker dat je hier altijd je verhaal kwijt kunt.
Sterkte,

gr Kyra

Terug
Bovenaan