Waneer testen???

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen,

Ik lees steeds dat je pas 1 dan na dat je ongesteld had moeten worden kunt testen.
Maar ik heb bij mama en zo de datum van de eerste dag van mijn cyclus ingevult en dan komt je hele cyclus er te staan:

Periode 1

Een beetje vruchtbaar

01-04-2008

Vruchtbaar

02-04-2008

Zeer vruchtbaar

03-04-2008

Zeer vruchtbaar (ovulatie)

04-04-2008

Vruchtbaar

05-04-2008

Innesteldag

06-04-2008

Mogelijke Bloedtest

11-04-2008

Mogelijke thuistest

13-04-2008

Als dit klopt zou ik al een test mogen doen op de 13de.

Maar mijn volgende menstuatie zou pas 5 dagen later beginnen of weg noeten blijven.

Ik snap er dus niets meer van, kan ik nu wel of niet testen voor de NOD?

Groetjes
Anita

Ik weet niet precies, maar als je vor je nod test en je bent zwanger dan kna het zijn dat het zwangerschapshormoon niet voldoende in je urine aanwezig is en test je dus negatief..... dan kan je beter wat langer wachten..... bij madcare kan je testen betsellen die zijn heel gevoelig en kunnen 4 tot 6 dagen voor je nod..... (heb ik hier gelezen op t forum dus niet uit eiegn ervaring!!)
Misschien kan je hier wat mee!!

groetjes, Vliegirl

Hoi Anita,

Wanneer was je eerste dag van je laatste menstuatie?
Er zijn volgens mij wel testen waarbij je voor je NOD kunt testen maar ik zou het echt altijd pas gaan testen als je een paar dagen overtijd bent en ik zeg dit uit ervaring hoor!! hahaha!! Ik heb zelf getest toen ik twee dagen overtijd was en toen was er een heel licht streepje en een streep is een streep maar toch moest je goed kijken. Je wordt hier dan erg onzeker van hoor. Toen heb ik twee dagen later nog eens getest en toen was de streep overduidelijk aanwezig.Veel meer zekerheid dus. Het HCG in je urine stijgt enorm in een paar dagen dus daarom kun je beter wachten hoe moeilijk dat ook is.
Nou heel veel succes en ik hoor het wel.

Liefs,

Suus

quote: suus 1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-04-2008 22:02:41'));

Hoi Anita,

Wanneer was je eerste dag van je laatste menstuatie?
Er zijn volgens mij wel testen waarbij je voor je NOD kunt testen maar ik zou het echt altijd pas gaan testen als je een paar dagen overtijd bent en ik zeg dit uit ervaring hoor!! hahaha!! Ik heb zelf getest toen ik twee dagen overtijd was en toen was er een heel licht streepje en een streep is een streep maar toch moest je goed kijken. Je wordt hier dan erg onzeker van hoor. Toen heb ik twee dagen later nog eens getest en toen was de streep overduidelijk aanwezig.Veel meer zekerheid dus. Het HCG in je urine stijgt enorm in een paar dagen dus daarom kun je beter wachten hoe moeilijk dat ook is.
Nou heel veel succes en ik hoor het wel.

Liefs,

Suus

Hoi Suus,

De eerste dag was 23 maart en ik denk dat ik een cyclus heb van 26 dagen dus volgens mij kan ik dan testen op de 19 april dat zou dan mijn NOD zijn toch?

thanx

GRT
Anita

Hallo Anita,

Ik kan je wel mijn ervaring vertellen.
Ik heb 1 dag voor mijn NOD getest en hij was positief, maar wel heel licht.
Zo licht dat je gaat twijfelen. En geloof me die twijfel is zo erg dat alles dan alleen nog maar daar om draait.
De dag erna ben ik naar de dokter geweest op mijn NOD en hij was ook positief en die was wel duidelijk.
Ik bedoel hier eigenlijk mee.
Ik zou wachten tot je NOD anders worden die dagen tot je NOD heel zwaar. Is het nu wel of niet raak.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
Wanneer heb je je NOD eigenlijk?

Groetjes Gizzymo
7weken en 5 dagen zwanger

ja ik heb ook gekeken dan zou ik kunnen testen op 7 april en mijn NOD is 12 april.

oh ja en een vaag streepje maakt me niet onzeker....dat is gewoon zwanger!

Hoi Anita,

Ik hoop dat je er wat aan had!!
Je zit als het goed is nu in je klus week dus jullie moeten er tegenaan dit weekend! Hihihi.
Maar ik zou inderdaad ongeveer 19 of 20 april pas gaan testen voor de zekerheid anders ben je altijd te vroeg en daar wordt je vaak zo onzeker van. En ik zou om de dag gemeenschap hebben tot en met volgende week dan weet je zeker dat je goed zit.
Heel veel succes.

Groetjes,

Suus

Hoi Suus,

Ik heb het zelf even uitgerekend en als het goed is had ik volgens de berekening gisteren mijn eisprong.

We hebben dus gisteren en eergisteren geklust.

Denk ook dat de berekening klopte want ik denk dat ik de eisprong gisteren voor het eerst bewust gevoeld heb.
Had e hele dag door van die vervelenden pijn (lijkt een beetje op menstruatiepijn alleen op een andere plek) rechts onder in mijn buik.
En wat ik gelezen heb zou dat de eisprong moeten zijn!
Ik ben benieuwd?!?!?
Nu wordt het weer afwachten geblazen!
pfffffffffffffffffff ik ben niet bepaald geduldig dus hoop dat de tijd een beetje opschiet!
Spannend!!!

Grt
Anita

Terug
Bovenaan