• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

waneer uitgerekend!?

Hallo allemaal,
ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven. Wij zijn weer bezig om zwanger te raken en nou vroeg ik me af hoe je ook alweer moet uitrekenen waneer je uitgerekende datum is. Ik weet natuurlijk dat je 40 weken (ongeveer)zwanger ben, maar er is iets met 2 weken erbij of 2 weken er af i.v.m. de eisprong. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en ik hoop op reactie.
 
hoi sigrid

Mocht je zwanger zijn dan worden er twee weken bijgeteld. Er wordt gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, terwijl je eigenlijk pas vanaf de eisprong (dus twee weken daarna) zwanger zou zijn. Kijk anders op www.predictor.nl daar kan je uit laten rekenen wanneer je uitgerekend bent aan de hand van jou laatste menstuatie.

hoop dat je hier uit komt gr. hannah
 
Hoi Sigrid,

er wordt inderdaad gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
Op babybrabbel.nl kun je laten uitrekenen wanneer je uitgerekende datum is. Ook kun je informatie krijgen over wanneer de belangrijkste organen worden gevormd, wanneer de de risicovolle periode voorbij is etc. Tevens kun je ook nakijken welk sterrenbeeld je kind is en welke kenmerken daarbij horen. Het is een hele uitgebreide site.

Succes,
Bianca
 
Ook op www.9maand.com kun je de uitgerekende datum berekenen en allerlei andere belangrijke data aan de hand van je laatste menstruatie. De datum dat je kindje verwacht wordt is de eerste dag van je laatste menstruatie plus 7 dagen plus 9 kalendermaanden (op basis van een cyclus van 28 dagen).
 
Geweldig dat ik al zooooooo snel antwoord heb, ik dank jullie wel. Ik wist dat het met 2 weken te maken had maar dus niet of het er nou bij of af moest, er bij dus. Als ik zwanger ben dan meld ik me weer ,doehoeoeoeoeg!!!
 
Terug
Bovenaan