waneer vertel je van de bloemetjes en de bijtjes??

onze dochter is 5 en half jaar oud en helaas enig kind.
nu vroeg ik me af hoe en waneer ik haar eens moet vertellen waar babietjes vandaan komen.
ze weet wel dat ze uit de buik komen maar hoe ze daarin komen????

de meeste ouders vertellen een en ander als er een nieuw kindje op komst is maar dat zit er bij ons dus niet in.
wat is een gode leeftijd en wat vertel je wel en wat niet??

iemand een idee??

miep
 
Jammer dat ze ongewenst enig kind blijft. Maar volgens mij zijn er altijd wel ouders in de buurt waar kindertjes geboren worden, wat je dus kunt aangrijpen om het er eens over te hebben.
Ik heb zelf een zoontje van `pas`3, dus hoe je erovber kunt praten met een echte kleuter, weet ik natuurlijik nog niet. Maar ik vertel hem nu af en toe wel eens wat, als er inderdaad elders babytjes worden geboren. Of als hij zelf zegt dat hij in mijn buik heeft gezeten.

Zelf vertel ik nu nog dat er een papa en een mama voor nodig zijn die elkaar heel lief vinden. Maar wat er dan nog meer gebeurt, vertel ik nu nog niet. Dat snapt hij toch nog niet. Ik vertel niet dat het van veel kusjes komt; straks denkt hij nog dat hij ze op die manier zelf krijgt. Al heeft hij naar eigen zeggen vaak een baby in de buik. Hij maakt zijn buikje dan bol. Heel schattig. Ik laat dat maar zo; hij heeft wel zoveel fantasie, dat ik hem niet steeds kan corrigeren, al zou ik dat al willen (nee dus)

succes ermee.
 
ik denk niet dat daar een bepaalde leeftijd voor staat maar het ene kind is nieugt ieriger dan de ander ik zou persoonlijk pas er over beginnen wanneer het kind vragen gaat stellen en jij bepaald op dat moment hoever jij er op in gaat ik heb zelf nooit sexuele voorlichting gehad en als ik vragen had zeiden ze dat dat vieze praat niet bij ons paste ik heb op de middelbare school wel iets gehad maar was 21 toen ik voor t eerst een jongen bloot zag en ik wist niet eens hoe zijn'apparaat'werkte dat wil ik mijn dochter niet aan doen en zal dan zo goed als ik kan en wanneer zij wat wil weten op een zo leuk mogelijke manier vertellen het is trouwens pas nog op tv geweest dat ze met sexuele voorlichting al in groep 7/8 willen doen mijn dochter is bijna 4 en nog niet bezig met dat soort vragen wel wijst ze regelmatig naar mijn ks(keizersnede)wond kijk heeft de dokter gedaan om mij er uit te halen en dan praat ik met haar mee want ze heeft wel gelijk af en toe kijkt ze naar de?van mijn man uiut de douche bijv en   zegt dan droog pappa is een jongen want die heeft een piemel wij niet wij hebben een plasser wij zijn meisjes verder vraagt ze(nog)niet hoe en wat
 
Terug
Bovenaan